נוטריון אירנה פיין

שירותי תרגום נוטריוני 

051-5533400

צרו קשר עכשיו להצעת מחיר ללא תשלום

 

בחירה נכונה של נוטריון

היום העולם מלא במידע. כאשר אנחנו רוצים לקנות, למשל, טלוויזיה – נוכל להכנס לאינטרנט ולבחור מבין סוגים שונים ורבים. נוכל לקבל חוות דעת על הטלוויזיות השונות מאנשים שקנו את הטלוויזיה או ממומחים שערכו השוואה בין הטלוויזיות השונות הנמכרות היום בשוק. נוכל להחליט מאיזו חנות נרצה לקנות ולקבל פרטים רבים על החנות – חוות דעת של לקוחות שעבדו עם החנות, כתובתה, אפשרויות התקשרות עם אותה החנות, סוגי משלוח וכדומה. גם אם הדבר שאנחנו זקוקים לו הוא איש מקצוע – למשל איש איטום – גם אז נוכל לבדוק אפשרויות איטום שונות, זמינות אנשי המקצוע ופרטים נוספים.

נוטריון הוא איש מקצוע. אם איש איטום נותן שירותי איטום קירות ובתים, נוטריון נותן שירות של טיפול ואישור מסמכים בעלי תוקף משפטי, למשל תעודות רשמיות של המדינה כמו תעודת לידה. נוטריונים הם חלק מהשירותים המשפטיים, בדומה לבית המשפט, והם אמנם ממונים על ידי משרד המשפטים והמדינה אבל הם אנשים מקצוע פרטיים שמקלים את העומס על בתי המשפט ובעלי סמכות לעשות חלק מעבודתם.

נוטריון ועורך דין

נוטריון ועורך דין הם שני מקצועות שונים. ישנן מדינות בהן קיימת הפרדה מוחלת בין שני מקצועות אלו. אמנם, שני המקצועות דורשים השכלה משפטית זהה, אך המטרה של העושים בתפקיד שונה בשני המקרים. עורך דין מייצג את הלקוח ויכול לייעץ לו. הוא יכול לנסח מסמכים משפטיים כמו הסכמי ממון או צוואות, ויכול לייעץ ללקוח לגבי דרכי פעולה אפשריות ובחירות משפטיות שיעבדו לטובתו. נוטריון, לעומתו, מייצג בעיקר את החוק ותפקידו אינו לייעץ כלל אלא רק לבדוק ולתת תוקף חוקי ומשפטי למסמכים ותעודות שנחתמים בפניו.

לעתים, ייתכן בלבול בין שני הדברים דווקא בגלל ההשכלה המשפטית הזהה הנדרשת בשני המקרים אולם קחו לדוגמה מקצוע אחר: רפואה. שני אנשים יכולים ללמוד רפואה אך בעוד האחר עוסק בקבלת חולים, אבחון וטיפול בהם, שני עובד במעבדה ומנסה למצוא תרופות חדשות. בשני המקרים ההשכלה הנדרשת היא רפואית – אך המטרה של שני המקצועות הללו ואופי המקצוע עצמו – שונים בתכלית.

המצב בארץ – נוטריונים שהם גם עורכי דין

בניגוד למצב במדינות שונות בעולם, בארץ לא רק שכל הנוטריונים החלו את דרכם כעורכי דין אלא שרובם ממשיכים לעבוד כעורכי דין בפועל במקביל לעבודתם כנוטריונים. למעשה, נוטריון בארץ לא יכול כלל לקבל אסמכה לעבוד כנוטריון לפני שצבר ותק רב של עשר שנים לפחות כעורך דין פעיל, כאשר מרבית הפעילות הזו חייבת להיות בארץ.

המצב הזה מביא לכך שלנוטריונים יש גם תחומי התמחות משפטיים כעורכי דין, מלבדם התמחותם בפן החוקי, ה”בירוקרטי” של מסמכים משפטיים. כלקוחות, ניתן לנצל את המצב הייחודי הזה על מנת לפשט את הדברים ולקבל שירות מלא במקום אחד. לדוגמה: אם אדם מעוניין לחתום על צוואה וגם לנסח אותה באופן כזה שיהיה בעל תוקף משפטי מחייב, הוא יכול לפנות לנוטריון שהוא גם עורך דין בעל ניסיון בעריכת צוואות על מנת לקבל שירות מלא – הוא מסביר לעורך הדין מה רצונו לגבי הצוואה, עורך הדין מנסח את הצוואה באופן שיהיה קשה לתקוף אותה בבית המשפט במידה ויהיו מערערים על הצוואה ואילו הנוטריון מאשר כי האדם חתם על הצוואה בנוכחותו, תוך הבנה ומודעות לדברים עליהם הוא חותם והוא בעל כשירות משפטית לחתום.

למה המצב בארץ רלוונטי לבחירה נכונה של נוטריון?

נוטריון מספק שירותים שונים הקשורים במסמכים משפטיים. אחד מהשירותים הללו, לדוגמה, הוא אימות הסכם ממון טרום נישואין. אם נשכיל לבחור נוטריון שיש לו ניסיון, כעורך דין, בניסוח הסכמי ממון, בגישור, בדיני משפחה – נוכל להבטיח כי את אישור הנוטריון על אימות הסכם הממון נקבל לאחר שאותו אדם, אך בתפקידו כעורך דין – ניסח הסכם ממון טרום נישואין באופן מלא – כזה שיודע לחזות מראש מצבים שלא כולם חושבים עליהם מראש, שמכיר את נקודות התורפה בחוק והמקרים מהם זוגות שלא חתמו על הסכם ממון טרום נישואין סובלים מהם: דירות קודמות בבעלות אחד מבני הזוג, עסקים מעורבים של שני בני הזוג ביחד ולחוד, אפשרות להגן על אחד מבני הזוג מפני מצבים כלכליים קשים של בן הזוג השני כתוצאה מחובות עבר או עסק, התמודדות עם נושאים של ילדים מקשרים קודמים, הפרדה או איחוד כספיים כחלק מההתנהלות הזוגית בזמן הנישואין ועוד.

במקרה הזה, בחירה נכונה של נוטריון תלויה בעיסוקו ותחומי התמחותו של הנוטריון במקצועו השני – עורך דין. במקרה הזה נעדיף עורך דין עם התמחות בנושא המשפחה על פני עורך דין עם התמחות, לדוגמה, בנושאי רישום פטנטים (אלא אם כן הרכוש עליו ירצה מי מבני הזוג להגן עליו הוא קניין רוחני).

אותו הדבר נכון גם לגבי נדל”ן, לדוגמה. אם השירות הנוטריוני הנדרש הוא בנושא עסקי או בנושאי נדל”ן, נעדיף נוטריון שבמסגרת התמחותו כעורך דין התעסק וצבר ניסיון והתמחות בתחומים אלו דווקא, לעומת עורך דין שהמתמחה בדיני משפחה.

האם המחיר רלוונטי?

לרב, אנו רגילים שבמסגרת השוואת בין מוצרים או שירותים הדבר העיקרי עליו נסתכל יהיה תגית המחיר. במרבית המקרים, דווקא תגית המחיר רלוונטית פחות ככל הדברים מגיעים לנוטריונים. המדינה קבעה תעריף קבוע עבור שירותי נוטריונים. לנוטריון אסור לקחת מעבר למחיר הקבוע בתעריף, ואף לא לתת הנחות על המחיר הקבוע בו. התעריף עצמו משתנה אחת לשנה, לרב בתחילת השנה, ומוצמד למדד המחירים לצרכן.

במידה והשירות היחידי הדרוש לנו מהנוטריון הוא במסגרת תפקידו כנוטריון – מתן אישורים ואימות הנוגעים למסמכים משפטיים בלבד – הרי שדווקא המחיר אינו קריטריון לבחירת נוטריון אחד על פני אחר. לעומת זאת, במידה ונדרש לנו שירות נוסף במסגרת תפקידו של הנוטריון כעורך דין, למשל, או כאשר נדרש תרגום של חוזה עסקי ארוך, מסובך וייחודי ואז הנוטריון יידרש לא רק לאשר את נכונות תרגום המסמך אלא לבצע גם את התרגום עצמו – במקרים האלו השוק פתוח לתחרות.

ישנם הבדלים ניכרים בין המחירים אותם עורכי דין גובים עבור ניסוח הסכמי ממון טרום נישואין, צוואות או חוזים עסקיים. גם במקרה השניה בו נדרשת עבודת תרגום רבה –  מחירי המתרגמים משתנים מאד בין מתרגם אחד לאחר. תרגום נוטריוני עבור תעודות רשמיות פשוטות לעתים נכלל כשירות על הדרך על ידי הנוטריון ולמעשה יכול לחתוך עלויות ב”הפרדת רשויות” – תרגום על ידי מתרגם וקבלת אישור נכונות תרגום מהנוטריון, אולם במקרים בהם ישנה עבודת תרגום גדולה ומורכבת, ניתן להשוות את מחירי הנוטריונים השונים אותם הם ייקחו עבור התרגום עצמו – מעבר למתן האישור על נכונות התרגום אשר יהיה קבוע על פי התעריף האחיד.

נוחות הגעה והתקשרות

במרבית המקרים קבלת שירותי נוטריון כרוכים בהגעה למשרדי הנוטריון. כאשר הדבר דורש אימות חתימה, לדוגמה, על החתימה להתבצע בנוכחותו של הנוטריון מה שלרב אומר – במשרדי הנוטריון. כאשר השירותים עלולים לכלול יותר מהגעה חד פעמית – להביא ולהחזיר, למשל, או כאשר המסמך עליו חותמים דורש עבודת עריכה קודמת – ייתכן שיהיה מדובר ביותר מהגעה בודדת למשרדי הנוטריון. ישנם נוטריונים אשר נותנים שירות גם מחוץ למשרד בבתי הלקוח על פי התעריף המפורסם אך זה עלול להתגלות כיקר במקרים מסוימים, במיוחד אם לא ניתן לאחד שירותים עבור מספר לקוחות – דוגמת יום מרוכז למתן שירותים בבית אבות.

במקרים הנפוצים, בהם הלקוח מגיע למשרדי הנוטריון – כדאי לבחור נוטריון אשר משרדיו נמצאים קרוב ללקוח וניתן להגיע אליהם בקלות. ישנם מקרים בהם נוטריונים יתנו שירותים מסוימים, דוגמת תרגום נוטריוני, אף ללא צורך בהגעה למשרדי הנוטריון כלל.

בחירה נכונה של נוטריון נבחרים על ידי מיקום, ועל סמך ניסיון ותחומי התמחות רלוונטיים בעיקר, והאפשרות, כמובן, לתת את השירותים הנדרשים – למשל ידע בשפות הדרושות של כל הצדדים המעורבים או שפת התרגום של המסמכים.

 

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400