לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    האם נוטריון רשאי לסרב להעניק שירות

    התשובה הפשוטה לשאלה האם נוטריון רשאי לסרב להעניק שירות לאדם מסוים היא כן, אולם השאלה מורכבת יותר כיוון שישנן שתי גישות. על פי הגישה הראשונה, המקרים בהם נוטריון רשאי ואף מחויב למנוע שירות מאדם מסוים קבועים בחוק ולמעשה נגזרים מאי יכולתו של הנוטריון לתת את השירות הנדרש. על פי הגישה השנייה, נוטריון רשאי להשתמש בשיקול דעתו וברצונו ולסרב להעניק שירות לאדם מסוים. כיוון שהמחוקק לא קבע בחוק האם נוטריון רשאי או אינו רשאי למנוע שירות מאדם מסוים על בסיס רצונו בלבד, ננסה להבין מה עומד מאחורי שתי הגישות.

    גישה 1 – נוטריון רשאי לסרב להעניק שירות רק כאשר אין לו את היכולת לתת את השירות בלבד

    בניגוד לעורכי דין, תפקיד הנוטריון הוא תפקיד שבמהותו נתפס כתפקיד ציבורי. בעבר, פקידי מדינה מילאו תפקיד זה כתפקיד ציבורי ואף היום מינוי הנוטריון נעשה על ידי משרד המשפטים, משרד ממשלתי, ותעריפי נוטריון הינם קבועים בחוק כיוון שהמחוקק רואה בתפקיד זה תפקיד ציבורי.

    נושא משרה בתפקיד ציבורי אינו רשאי, על פי המחזיקים בתפיסה זו, למנוע שירות מאדם אשר פונה אליו, אלא אם כן מדובר בנסיבות שמונעות מהנוטריון את מתן השירות.

    כאשר נוטריון מתבקש לאמת חתימה, לדוגמה, על לוודא מספר דברים לפני שיוכל להוציא את האישור הנוטריוני המתאים. עליו לוודא כי החתימה נעשית ללא כפייה ומתוך רצון חופשי, עליו לוודא כי החותם כשיר מבחינה גופנית, נפשית ומשפטית לחתום וכי הוא זכאי לחתום, אם לדוגמה הוא חותם בשם אחר. בנוסף, על הנוטריון לוודא כי החותם מבין את המסמך עליו הוא חותם על תוכנו המלא והשלכותיו. כאשר תנאים אלו אינם מתקיימים – הנוטריון אינו יכול ואף אינו רשאי לתת את השירות המבוקש.

    אם לדוגמה נוטריון אינו משוכנע כי החותם עושה זאת מרצונו החופשי – הרי שחובתו כנוטריון היא להימנע ממתן האישור הנוטריוני, לדוגמה. גם אם החותם מרותק למיטתו ולא סיפק לנוטריון מסמכים ואישורים רפואיים המעידים על כשירותו לחתום על מסמכים משפטיים, אין הנוטריון רשאי להעניק את השירות הנדרש.

    גישה 2  – נוטריון רשאי לסרב להעניק שירות על פי שיקול דעתו הרחב

    הגישה השנייה מתמקדת למעשה בכך שתפקידו של הנוטריון כתפקיד ציבורי הופרט ולמעשה היום הנוטריון הוא בעל מקצוע פרטי וככזה הוא רשאי לסרב להעניק שירות על פי רצונו. בנוסף, יש אשר באים להקביל את מקצועו של הנוטריון והרקע שלו כעורך דין. כעורך דין, הוא רשאי לקבל ולייצג לקוחות כרצונו, נשאלת השאלה למה לא יתאפשר לו לעשות זאת גם בכובעו כנוטריון?

    יש מי ששואל האם נוטריון יכול לתת שירות לאדם אשר, לדוגמה, מאיים עליו או מטריד אותו. ההקבלה כאן היא לדוגמה למקצוע הרפואה אשר גם שם נדרש הרופא לתת שירות לכולם, אך השאלה הנשאלת היא האם הוא מסוגל לתת שירות טוב באותה המידה למי שהוא אינו מעוניין לתת לו שירות?

    הקבלה נוספת שנעשית היא לשופט. שופט רשאי במקרים מסוימים לסרב לטפל במקרה מסוים, במיוחד כאשר הוא מרגיש כי הוא לא יוכל להשאר אובייקטיבי ביחס למקרה הנדון. ישנם נוטריונים אשר חשים כי בהיותם סוג של שלוחה של מערכת המשפט, שמורה להם זכות זו גם כן.

    ישנם מקרים בהם נוטריונים רשאים ואף מחויבים על פי חוק למנוע שירות: במקרים בהם הנוטריון אינו בטוח האם מבצע הפעולה מבין את משמעות הפעולה, או פועל מרצונו החופשי. ישנם מקרים בהם נוטריון אינו יכול לבצע את הפעולה כי אין בידיו המסמכים המתאימים המאפשרים לו לתת את השירות המבוקש דוגמה אישור רפואי על כשירות לחתימה על מסמך רפואי או כאשר דרישות החוק לא מולאו מכל סיבה אחרת. לגבי מקרים אחרים הדעות חלוקות וישנם טיעונים לכאן או לכאן.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400