לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    הזדהות בפני נוטריון באמצעות תעודת זהות ביומטרית

    אחת הפעולות הנפוצות שכלולות ומתחייבות על מנת לקבל שירותים נוטריוניים הוא נושא ההזדהות. בכל פעם שבאים לחתום על מסמך כלשהו – בין אם מדובר בשירותי נוטריון לאימות חתימה על חוזה, חתימה על צוואה או חתימה על הסכם ממון, קבלת תעודת אישור חיים או קבלה ואימות של תצהיר משפטי – יש להזדהות בפני הנוטריון.

    איך ניתן להזדהות בפני נוטריון?

    החוק קובע מספר דרכים בהם ניתן להזדהות בפני הנוטריון. על פי סעיף 2 לתקנות הנוטריונים הליך ההזדהות מול הנוטריון שונה עבור חתימה על ייפוי כח לביצוע עסקאות במקרקעין ובירור זהות של אדם לפעולות אחרות כגון הוצאת אישור חיים, קבלה ואישור של תצהיר או הצהרה, אימות חתימה על מסמך או אישור עשייתה של פעולה אחרת שבסמכותו של הנוטריון.

    עבור ייפוי כח לביצוע עסקאות במקרקעין חובה להזדהות באמצעות תעודת זהות או בדרכון בלבד. עבור יתר הפעולות ניתן להזדהות בדרכים הבאות:

    • היכרות אישית – אם הנוטריון מכיר אישית את החותם ויודע מידע אישי מי הוא או היא
    • באמצעות תעודת זהות, דרכון או תעודה ציבורית אחרת הכוללת תמונה, רצוי עדכנית

    בעת הזיהוי, על הנוטריון לרשום באישור את הדרך שבה החותם זוהה, כולל סוג התעודה ופרטי התעודה שעל פיה הזיהוי נעשה. פרטי התעודה כוללים נתונים כגון מקום הנפקת התעודה, מועד הנפקת התעודה, הגורם שהנפיק את התעודה וכדומה.

    במה שונה תעודת זהות מתעודת זהות ביומטרית?

    תעודת הזהות הרגילה כוללת פרטים הנוגעים למקום הנפקת התעודה, פרטים אלו חסרים בתעודת זיהוי ביומטרית. לכאורה, הדבר אינו מהווה בעיה כיוון שזיהוי יכול להתבצע באמצעות כל תעודה ציבורית הכוללת תמונה המניחה את דעתו של הנוטריון.

    כאשר נוטריון בא לאמת את זהותו של החותם באמצעות תעודת זהות ביומטרית עליו לרשום זאת במפורש בגוף האישור. לא מספיק לרשום “באמצעות תעודת זהות” אלא “באמצעות תעודת זהות ביומטרית”. באופן זה, לא יעלו שאלות בנוגע למקום הנפקת התעודה שיישאר ריק בטופס האישור המצורף. בנוסף, חשוב להקפיד על צילום תעודת הזהות הביומטרית ושמירת התצלום לצרכי תיעוד אצל הנוטריון. כמו במקרה של תעודת זהות רגילה, גם במקרה של תעודת זהות ביומטרית הסמכות המנפיקה היא “משרד הפנים במדינת ישראל”.

    לא רק תעודת זהות ביומטרית אינה נושאת את פרט התעודה של מקום ההנפקה, גם רישיון נהיגה עדכני, כזה המכיל תמונה ויכול לשמש כתעודה ציבורית לצורך זיהוי אינו מכיל את הפרט הנוגע למקום הנפקת התעודה. עיקר הבעיה אם כך נוגעת לנושא זיהוי לצורך חתימה על ייפוי כח לביצוע עסקאות נדל”ן בעיקר.

    הדבקת קצב הטכנולוגיה

    המעבר לתעודות זיהוי, דרכונים ומסמכי נסיעה ביומטריים נועד בעיקרו למנוע גניבת זהויות ולשפר את דרכי הזיהוי של בעל התעודה. בניגוד לתעודת זהות רגילה, תעודה ביומטרית מקושרת לפרטים כגון צילום תווי הפנים וטביעות אצבע של בעל התעודה, פרטים שלא ניתן לזייפם. הקשחה זו של דרכי הזיהוי מקשה על נוטריונים כיוון שהאישורים הנוטריוניים עדיין לא הותאמו לתעודות החדשות. דרך כוללת לפתרון הבעיה דורשת הוספת יכולת זיהוי ביומטרית על ידי הנוטריון, שאינה קיימת היום.

    אם וכאשר יכולת זו תתווסף למאגר כלי הנוטריונים, הרי שזיהוי באמצעות תעודת זיהוי ביומטרית יהיה אמין יותר מאשר זיהוי באמצעות תעודת זהות רגילה, בניגוד למצב ההפוך הקיים כיום.

    גם היום, קיימת אפשרות להזדהות בפני נוטריון באמצעות תעודת זיהוי ביומטרית אך היא דורשת נקיטת זהות משנה על ידי הנוטריון ושמירת עותק מצולם של תעודת הזהות הביומטרית המצורפת לאישור שנשאר בידיו של הנוטריון.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400