המחלקה לרישוי נוטריונים

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

 

המחלקה לרישוי נוטריונים היא מחלקה שהוקמה שבשנת 1976 במשרד המשפטים בעקבות חקיקת חוק הנוטריונים. המחלקה מרכזת את עבודתה של ועדת הרישיונות המטפלות בבקשות של עורכי דין שהגישו בקשה לקבלת אישור עבודה כנוטריון ובאכיפת הדין המשמעתי לנוטריונים. בנוסף, המחלקה לרישוי נוטריונים מפרסמת דרך קבע פרסומים הנוגעים גם לכלל הציבור כגון פנקס הנוטריונים ובכלל זה את השפות שבהן הם שולטים וכן את תעריפי הנוטריון הקבועים בחוק. בנוסף, המחלקה לרישוי נוטריונים מקיימת הדרכות, ימי עיון והשתלמויות לנוטריון ועובדי בתי המשפט אשר רשאים להעניק חותמת אפוסטיל לאחר שווידאו כי הנוטריון מופיע בפנקס הנוטריונים וכי חותמת הנוטריון וחתימתו זהים לאלו הקיימים בפנקס.

ועדת רישיונות

כחלק מפקידי המחלקה לרישוי נוטריונים היא מרכזת את פעולתה של ועדת הרישיונות. ועדת הרישיונות היא הועדה המחליטה האם להעניק לעורך דין המגיש בקשה לקבלת אישור עבודה כנוטריון. בוועדת הרישיונות נמצאים שבעה חברים: מנכ”ל משרד המשפטים, נוטריון, שלושה נציגי הציבור מהם שני עורכי דין ורואה חשבון אחד ושני נציגים ללשכת עורכי הדין.

אילו סוגי הדרכות מספקת המחלקה לרישוי נוטריונים?

ישנן הדרכות שונות אשר המחלקה לרישוי נוטריונים לוקחת בהן חלק. קורסי אכשרה לנוטריונים לדוגמה, הוא אחד הקורסים המוצעים לעורכי דין המעוניינים לקבל אישור עבודה כנוטריונים והם גם מחויבים לעבור את הקורס. מדובר בהכשרה בת 32 שעות שבה נלמדים נושאים מתחום הדין הנוטריוני ואתיקה מקצועית, לימודי משפט מתקדמים בנושאים: דיני משפחה, דיני ירושה, דיני שליחות ונאמנות, דיני מקרקעין ודיני תאגידים ומועברת סדנא מעשית לעבודת הנוטריון.

מלבד קורס ההכשרה, המחלקה לרישוי נוטריונים מקיימת גם ימי עיון לנוטריונים פעילים. בשנת 2019, לדוגמה, לאחר שינוי הטפסים המקובלים לאישורים, העמידה המחלקה לרישוי נוטריונים יום עיון במטרה ללמד לעומק את אופן מילוי הטפסים החדשים, לחשוף את הנוטריונים לפסיקה עדכנית בתחום ולטיפים והמלצות מעשיות כיצד להתמודד עם אתגרי המקצוע.

קהל היעד של הקורסים שמעבירה המחלקה לרישוי נוטריונים כוללת לא רק נוטריונים ועורכי דין בדרכם להיות נוטריונים אלא גם, לדוגמה, עובדי בית המשפט שמתוקף תפקדים אמורים להעניק שירותי חותמת אפוסטיל ואימות מסמכים לארצות שאינן חברות באמנת האג 1961. עובדי בית המשפט נותנים שירותי אימות לחתימת נוטריונים באמצעות השוואה החתימה והחותמת שעל האישור. ללא חותמת אפוסטיל אין לאישורים נוטריונים תוקף מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל.

 

סוג אחר של קהלים הם עובדי השגרירויות שנוהגים להעניק מדי פעם שירותים נוטריונים גם מבלי שיהיו נוטריונים או אפילו עורכי דין. גם אלו זקוקים להנחיית המחלקה לרישוי נוטריונים.

שירותים נוספים הניתנים על ידי המחלקה לרישוי נוטריונים

מלבד ריכוז הטיפול בבקשות לקבלת הרשאה לשמש כנוטריון מעורכי דין המחלקה נותנת מספר שירותים נוספים. ראשית, היא מטפלת בעדכון כל פרטי הנוטריונים ובריכוז קבלת תשלום האגרה. המחלקה מרכזת מידע מסוגים שונים כגון פנקס הנוטריונים הכולל את פרטי הנוטריונים המורשים בישראל, כולל כתובות משרדיהם וכן את השפות עליהן הצהירו כי הם דוברים ויכולים לתת בהן שירותים.

המחלקה לרישוי נוטריונים דואגת לעדכן ולפרסם מידי שנה את תעריף הנוטריונים המעודכן וכן לפרסם טפסי אישורים סטנדרטיים בהם הנוטריונים אמורים להשתמש לצורך מתן האישורים השונים. האישורים מונפקים בשפה העברית או הערבית כל שפה לועזית אחרת, ובכלל זה אנגלית, דורשת מילוי אישור נוסף בערבית או עברית.

פיקוח על עבודת הנוטריונים

תפקיד חשוב נוסף של המחלקה לרישוי נוטריונים היא פיקוח על עבודת הנוטריונים. הפיקוח נעשה באמצעות מבקרים אשר בודקים ומגישים כמה מאות דו”חות פיקוח בשנה. אלו מועברים ליועץ המשפטי של הממשלה אשר תפקידו להחליט על הסנקציות שיינקטו במידה ומתגלעת בעיה בעבודתו של אחד הנוטריונים. סוג אחר של בדיקה מתבצע במידה ומתקבלות תלונות מהציבור על עובדת נוטריון. הנוטריון זכאי לענות על האשמות ותפקיד הועדה היא לבדוק אותן והחליט על המלצות אשר נמסרות ליועץ המשפטי לממשלה להמשך טיפול.

משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגלית, תרגום נוטריוני ברוסית, תרגום נוטריוני ספרדית, תרגום נוטריוני רומנית, תרגום נוטריוני אוקראינית, תרגום נוטריוני צרפתית

?צריכים עזרה

צרו איתנו קשר במספר

051-55-33-400 

 או מלאו את הטופס למטה

ונחזור אליכם עוד היום

ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל:

    מאיזו שפה לתרגם

    לשפה

    שילחו לנו את המסמכים


    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400