לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    חובותיו של נוטריון

    השירותים שנוטריונים נותנים ללקוחותיהם הם בעלי חשיבות משפטית רבה אך בניגוד לשירותים הניתנים על ידי עורכי דין, מדובר בשירותים נקודתיים ולא בקשר מתמשך בין לקוח לעורך דינו. כיוון שכך החוק הגדיר מדדים מדויקים ונוקשים לפיהם נוטריונים מחויבים לנהוג כאשר הם באים לתת שירות עבור לקוחותיהם. כיוון שאין היכרות מעמיקה הסיכוי שמן דהו ינצל את המצב וינסה לקבל אישור נוטריוני עבור דבר מה שלא כדין הוא גדול ומכאן גם החשיבות הרבה בהקפדה וקיום כל חובותיו של הנוטריון.

    כאשר הדברים נוגעים לטיפול במסמכים משפטיים

    תרגום מסמכים משפטיים יכול להתבצע רק כאשר הנוטריון סמוך ובטוח כי המסמך שנמצא בידיו או עותק המסמך שנמצא בידיו הוא עותק זהה למסמך שהוא המסמך המקורי. כיום ניתן לבצע תרגום נוטריוני בהתבסס על סריקה מקוונת של מסמך, אך ללא סריקה מהימנה המתבצעת באמצעות תוכנה טובה המבטיחה כי מדובר באותו המסמך – הנוטריון לא יוכל לבצע את התרגום. כאשר מדובר במתן אישור “העתק נאמן למקור” נוטריוני, חובה להציג את המסמך המקורי בפני הנוטריון וזה יוכל לתת אישור (או לתרגם) את המסמך רק עם סטאטוס המסמך (במידה ורלוונטי) הוא שולם, ומכיל את כל החותמות אותן הוא אמור להכיל.

    טיפול באימות חתימות – חתימה ללא מצבי איום או סחיטה

    כאשר הדברים מגיעים לסוגיית חתימה על מסמכים, הנושאים אותם הנוטריון חייב לבדוק הם רבים ועליו לבצע את חובתו בקפידה על מנת לא לפגוע בתוקף הראייתי של החתימה.

    ראשית, עליו לבדוק כי החתימה מתבצעת בתום לב, מתוך רצון חופשי וללא הפעלת לחץ לא חוקי מצד אחד הצדדים. בין אם מדובר בהסכם ממון בין בני זוג, חוזה עסקי או אפילו חתימה על צוואה, תמיד קיימת האפשרות כי אדם מסוים הפעיל מכבש לחצים על אחד החותמים שגרם לו בסופו של דבר לחתום, למרות שלא רצה לעשות זאת. אין זה משנה אם הלחצים הופעלו על ידי אחד החותמים על המסמך לעומת צד אחר, למשל במקרה של הסכם ממון, או שהלחצים הופעלו על ידי מוטב עתידי או כל אדם אחר על החותם היחיד – כמו במקרה של חתימה על צוואה. במידה ואחד החותמים היה נתון למצבים בהם הופעלו עליו איומים או סחיטה – ייתכן ניתן יהיה לערער על החתימה בבית המשפט. בגלל המשמעות הרבה שבית המשפט מייחס לאישור חתימה על ידי נוטריון, מחובתו של הנוטריון לוודא היטב כי בעת החתימה לא קיים מצב בגללו החתימה אינה חוקית למעשה, בתוצאה מהפעלת לחצים.

    טיפול באימות חתימות – זכותו של האדם לחתום

    נושא נוסף אותו נוטריון מחויב לבדוק היטב הוא הנושא הנוגע לזכותו של אדם לחתום על מסמך. אם האדם חותם בשמו, לרב כל שנדרש לוודא כי הוא כי האדם רשאי משפטית לחתום על מסמכים בשמו. ישנם מצבים בהם אנשים מאבדים או שעדיין לא קיבלו זכות לחתום כגון קטינים, פגועי נפש, קשישים אשר מונה עבורם אפוטרופוס וכדומה. במקרה שעולה חשד כי האדם עצמו אינו רשאי לחתום בשמו – חובתו של הנוטריון לבדוק נקודה זו. במידה ואדם חותם בשמו של אחר – חובתו של הנוטריון לבדוק כי הוא רשאי לחתום – כין אם מדובר בהורה או אפוטרופוס אחר, אדם החותם בשמו של תאגיד, מיופה כח וכדומה.

    טיפול באימות חתימות – חובתו של נוטריון לבדוק כשירות משפטית

    נושא נוסף שחובתו של נוטריון לבדוק היא כשירות משפטית של האדם החותם – האם מצבו הגופני או הנפשי מאפשר זאת? אם האדם, לדוגמה, מאושפז בבית החולים או מרותק למיטתו – על הנוטריון לקבל אישור רפואי הנוגע לכשירות המשפטית של אותו האדם לפני שיוכל להעניק שירותים נוטריונים.

    טיפול באימות חתימות – הבנת התוכן

    חובה נוספת של הנוטריון הכרוכה בחתימה היא לוודא כי כל הצדדים החותמים מבינים היטב את תוכן המסמך והמשמעויות הנגזרות מהמסמך לפני שהם חותמים עליו. נוטריון אף מחויב לתרגם עבור כל צד את המסמך לשפתו במידה והדבר נדרש, על מנת לוודא נושא זה.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400