לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

     חתימה נוטריונית באינטרנט

    מאז שנת 2001 אישרו שימוש בחתימה אלקטרונית ובמיוחד בחתימה אלקטרונית מאובטחת כחלופה לחתימה. כאשר מדובר בהוצאת אישורים נוטריוניים העניינים סבוכים יותר.

    מהות האישור הנוטריוני ולמה דרוש משנה זהירות

    חתימה על אישור נוטריוני שקולה למעשה למתן פסיקה משפטית – המסמך יכול לשמש כראייה בבית המשפט ומתקיימת לגביו ההנחה כי כל הבדיקות שנדרשות לוודא כי החתימה היא בתוקף נעשו לגביו. בגלל רגישות האישור והחתימה הנוטריונית, הנטייה שהייתה קיימת עד לפרוץ הקורונה הייתה כי למרות שחתימה אלקטרונית מאובטחת היא מספיקה עבור ביצוע מרבית הפעולות, היא איננה מספיקה כתחליף לחתימה נוטריונית.

    הדבר גורם לסרבול רב בעבודה הנוטריונית אשר כרוכה בניירת רבה ובסרבול רב. לדוגמה. לנוטריון גם אסור להוציא את חותמת הנוטריון האישית שלו מתחומי המשרד – מה עושים בתקופת הקורונה או כאשר לנוטריון יש משרד ראשי וסניפים נוספים? התשובה אינה פשוטה, גם היום נוטריון אינו רשאי להוציא את חותמת הנוטריון מהמשרד ועליו לחתום באמצעות החותמת למעשה רק במשרד הראשי, גם אם יש שלוחות למשרד זה. את עיקר העבודה ניתן לבצע בשלוחות, אולם החתימה עצמה נעשית במשרדי הנוטריון הראשיים בלבד.

    מעקף מסוים אפשר כי קיימת אפשרות לשנות זמנית את כתובת המשרד ולהעתיק כתובת זו לבית ובכך לאשר לנוטריון להמשיך ולתת שירותים גם בתקופה זו.

    אימות חתימה – האם ניתן לביצוע מרחוק?

    לא ניתן לבצע אימות חתימה מרחוק וגם אין תחזית צפויה באופק בה ניתן יהיה לבצע פעולה זו. על החתימה להתבצע פיזית בנוכחות הנוטריון גם בעתיד ואפילו אם חתימה דיגיטלית תקבל הכשר משפטי.

    אישור צוואה אלקטרונית

    דווקא בתקופת הקורונה, אישור צוואות הוא נושא רגיש והדרישה למפגש פיזי בין האדם החותם על הצוואה והנוטריון הופך להיות בלתי אפשרי לעתים, למשל כאשר האדם נמצא בבידוד. בסוף אפריל 2020 הוגשה הצעה של משרד המשפטים לאפשר אישור צוואה נוטריונית מרחוק באמצעים אלקטרוניים ובלבד שכל תהליך אימות החתימה מתועד באמצעים אלקטרוניים ונשמר יחד עם הצוואה.  נכון להיום, הצעה זו קיבלה התנגדויות רבות מצד עורכי דין אשר טענו כי עריכת צוואה באופן כזה פוגעת למעשה בתקיפותה של הצוואה ומעמידה סיכוי ממשי לערעורים שיוגשו על צוואה שנחתמה בדרך זו.

    הדבר נכון לא רק לצוואות נוטריוניות אלא גם לצוואות בעל פה (שכיב מרע) הנאמרות בעל פה לשני עדים אשר רושמים את הצוואה ותקפות ל-30 ימים בלבד. צוואות אלו שמלכתחילה מהימנותן נוטה להיות מוטלת בספק, היום מוטל עליהן סימן שאלה נוסף של האם אבחון חיובי ואשפוז בגין קורונה נכלל כקטגוריה של “שכיב מרע” המתייחסת לאדם המאמין כי הוא גוסס.

    שינוי מקוון אחד אשר נכנס בתקופת הקורונה נוגע להפקדת הצוואה אצל רשם הצוואות שלפני הקורונה ניתן היה לבצע בעיקר בהתייצבות אישית במשרדי רשם הצוואות ואילו היום ניתן לעשות רק באמצעות הפקדה אינטרנטית מרוחקת.

    אישורים נוטריונים דיגיטליים – העתיד

    קיימת הצעת חוק משנת 2020 שמטרתה להעביר את עבודת הנוטריון לתקופה המקוונת המודרנית. על פי הצעה זו, יתאפשר לנוטריונים לחתום באופן דיגיטאלי על אישורים נוטריונים בתוכנות מאובטחות ומגובות המיוחדות לעניין זה. לאחר חתימה על אישור נוטריוני – לא ניתן יהיה להכניס שינויים או ביטולים למסמך הערוך אלא רק להוציא מסמך נוטריוני חדש הכולל את השינויים. את חותמת הלחץ ממתכת של הנוטריון תחליף חותמת אלקטרונית באדום וזהב וכל ארכיון המסמכים שהנוטריון חייב לשמור בארון מתכת נפרד – יוכל להישמר בנפרד באמצעים דיגיטליים. במידה והצעה זו תאומץ, עותק מודפס של אישור נוטריוני אלקטרוני ייחשב כעותק בלבד ולא המקור (הדיגיטלי) וכל אישור המוצע באופן זה יכיל זיהוי של האישור ככזה אשר ניתן באופן אלקטרוני.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400