לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    כיצד נראה מסמך נוטריוני?

    ישנם כללים ברורים מאד כיצד המסמך הנוטריוני חייב להראות. יש לכך מספר סיבות. סיבה אחד היא שאופן עריכת המסמכים מונע במקרים רבים זיופים. סיבה אחרת היא הכללים הבינלאומיים אשר נקבעו וקובעים כיצד מסמך נוטריוני אמור להראות.

    צורת הדף עליו ניתן האישור הנוטריוני

    על פי תק’ תשל”ח-1978 תק’ תשע”ט-2018 האישור הנוטריוני חייב להינתן על דף חלק ולבן בלבד, שאורכו 29 ס”מ לפחות ורחבו 21 ס”מ לפחות. האישור הנוטריוני יכול להינתן על אחד מדפי המסמך או מצורף בדף נפרד, ובלבד שיישארו שוליים בקצות הדף או מסוף המסמך עליו ניתן האישור. רוחב השוליים משמאל ומימין לאישור יהא 2 ס”מ לפחות ורוחב השוליים מעל ומתחת לאישור יהיה בן 4 ס”מ לפחות.

    צורת החותמת והחתימה

    האישור הנוטריוני ייחתם ביד הנוטריון ויוטבע בחותמו על גבי תו אדום. החותם עצמו הוא חותם אישי של הנוטריון אותו אסור לנוטריון להוציא מתחומי משרדו. החותם הוא חותם מתכת בעל צורה קבועה אשר מוגדרת בנספח השלישי בחוק הנוטריונים. על גבי החותם, כתובה המילה נוטריון שלוש פעמים: בעברית ובאנגלית וכן בצרפתית או בערבית. במרכז החותם נכתב שמו של הנוטריון.

    במידה והאישור מצורף בנפרד למסמכים, הדפים כולם יכרכו יחדיו בסרט אדום מבד כאשר קצות הסרט קשורים ומודבקים לאישור הנוטריוני הנפרד בתו אדום שיוטבע בחותם הנוטריון. גם אם האישור הנוטריוני נערך לכמה מסמכים יחדיו – כל דפים יקשרו באותו אופן: באמצעות סרט בד אדום הקשור ומודבק לאישור הנוטריון באמצעות תו אדום החתום בחותמו של הנוטריון.

    למה הדבר דומה? כאשר רצו לוודא כי תוכן מכתב  מלכותי או של בני אצולה יהיה לעיני הקורא בלבד, המעטפה נחתמה בחותמת לחץ ממתכת עשויה שעווה שכללה לרב את סמל בית המלוכה או בית האצולה שהוציא את המכתב. פתיחת המכתב דרשה שבירה של החותם וכך ניתן היה לדעת כי המכתב עבר מספר ידיים – ועיניים.

    אופן החתמת הדפים

    דרך נוספת שבאה להבטיח כי לא נעשה שינוי לאחר מתן אישור נוטריון היא הטבעת החותם בדרך בה מספר דפים מוטבעים באותו החותם. החותם מוטבע בשולי הדף באופן שחלקו הוא על האישור הנוטריוני וחלקו על המסמך עבורו האישור ניתן.

    אילו מסמכים מצורפים למסמך הנוטריוני?

    כל מסמך המאשר את התוקף החוקי של האישור הנוטריוני מצורף למסמך הנוטריוני החתום והכרוך, או צילום של המסמך במקרים, לדוגמה, של תעודות ציבוריות דוגמת תעודת זהות. מסמך אחד שיש לצרף הוא התעודה באמצעותה הזדהה בעל המסמך בפני הנוטריון, במקרים בהם נדרש אימות זיהוי כגון אימות חתימה, אישור הצהרה, הסכם ממון, צוואה, אישור חיים, ייפוי כח וכדומה. בנוסף – במידה והיה צורך בהצגת תעודה נוספת לדוגמה: תעודה המעידה על כך שהחותם הוא אפוטרופוס חוקי של מי שהוא חתם בשמו, תעודה המעידה על כך שהאדם החותם בשם תאגיד רשאי לעשות זאת, הצהרה של רופא המעידה כי האדם כשיר משפטית לחתום על מסמך, הצהרת מתרגם שביצע תרגום למסמך, תעודת פשוט רגל של מקבל השירות במידה וניתנת לאחרון הנחה על סמך מצבו הכספי וכדומה – כל אלו יכרכו יחד עם האישור הנוטריוני הנשמר במשרדי הנוטריון.

    עותקים של האישור הנוטריוני

    על פי חוק, כל נוטריון שומר אצלו עותק מהאישורים הנוטריוניים שנתן, ובכלל זה צילומי התעודות ששימשו אותו לזיהוי החותמים ותעודות אחרות בהן עשה שימוש. הנוטריון מחויב לשמור עותקים אלו בארון מתכת נפרד ונעול למשך מספר שנים לפחות, הן על מנת שישמשו גיבוי והן על מנת להגן על עצמו במקרים בהם קיים ערעור על תקינות המסמך והאישור הנוטריוני שניתן.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400