לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    כללי האתיקה להם נוטריון כפוף

    כאשר משרד המשפטים מחליט למנות אדם מסוים כנוטריון, הוא דורש למעשה שתי דרישות משמעותיות: הראשונה היא כי המועמד למינוי יהיה אדם עם ותק וניסיון משפטי נרחב והשנייה מדברת על אופיו של המועמד כאדם בעל יושרה שיוכל לשמש בתפקיד הנוטריון תוך הקפדה ושמירה על החוק וייצוג שווה של כל הצדדים הנוגעים למסמכים בהם הוא מטפל. בין יתר דרכי ההתנהלות של נוטריונים, ישנם גם מספר כללי אתיקה אשר מעוגנים בחוק ואשר אליהם הנוטריונים מחויבים. אי שמירה על כללים אלו יכולה להביא לביטול המינוי של אותם אנשים כנוטריונים ואף להפעלת הליכים משמעתיים שונים כנגדם, על פי החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה.

    שמירה על סודיות

    אחד מכללי האתיקה המשמעותיים ביותר אליהם נוטריונים כפופים הוא נושא השמירה על סודיות לו גם הם וגם העובדים במשרדיהם מחויבים לו. הדברים מתבקשים כיוון שבמסגרת עבודתם עם מסמכים שונים, נוטריונים נחשפים למידע נרחב הן בתחום האישי והן בתחומים העסקיים וקיים צורך אמיתי לדאוג כי מידע זה יישאר בידי הנוטריון ומקבל השירות בלבד. במידה ונושא זה אינו נשמר נוצר לנעשה שבר באמון וייתכן כי במקרים אחרים לא תעשה כלל פנייה לנוטריון, פנייה שאילולא היה נוצר השבר באמון הייתה מתבצעת והייתה יכולה למנוע תסבוכות משפטיות עתידיות.

    בנוסף על השלכות עתידיות ביחס לפניות לקבלת שירותים עתידיים, קיים גם הנזק המיידי שחשיפת מידע שהנוטריון נחשף אליו יכולה לגרום. תרגום של חשבון חשמל, לדוגמה, יכולה לחשוף פרטים פיננסיים כמו מספר החשבון או פרטי אשראי שישמשו גורמים עבריינים לצורך גניבת מידע ומאידך חשיפת מידע הנוגע לחוזה עסקי בין שתי חברות יכול להביא לשינוי מחירי המניות של החברות טרום ביצוע או פרסום העסקה.

    במסגרת נושא השמירה על הסודיות, נאסר על נוטריון לבצע שימוש במידע שהגיע אליו, אפילו אם הוא אינו מפרסם אותו לאחרים.

    חובת נאמנות לכל הצדדים המיוצגים

    בניגוד לעורך דין אשר בא לייצג את הלקוח אשר משלם את שכרו ומטרתו להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורו, תפקידו של הנוטריון שונה ומטרתו לייצג את החוק בדרך הטובה ביותר. על מנת לעשות זאת עליו לפעול בנאמנות וללא משוא פנים ולייצג את כל החתומים, ללא תלות בשאלה מי מהם היה זה ששילם את שכרו.

    קחו לדוגמה חתימה על הסכם ממון בין בני זוג. עורך דין יכול לייצג צד אחד בלבד ומטרתו היא להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורו במסגרת ההסכם שמנוסח. לעתים, ניסוח סבוך במיוחד מטרתו למעשה להשיג יתרון לאחד הצדדים מבלי שהצד השני ישים לב לעניין.  כאשר שני בני זוג מגיעים לנוטריון לצורך אישור הסכם ממון טרום נישואין, אפילו אם רק אותו הצד שדאג לניסוח ההסכם דרך עורך הדין שלו משלם תמורת אישור ההסכם – הנוטריון רשאי ואף מחובתו ליידע את הצד השני כי ייתכן שאותו סעיף פועל כנגדו, ומה משמעויותיו המשפטיות של הסעיף שהוסף לטובת אחד הצדדים בלבד. במידה והנוטריון לא יעשה זאת, הדבר יכול לשמש פתח לעילה משפטית המערערת על חוקיות החתימה כולה.

    שמירה על כבוד המקצוע

    על פי החוק נוטריון מחויב לשמור על כבוד המקצוע ואף נקבעו חוקים ברורים לגבי דרכי פרסום הנוטריון ותאריו וכן דרכי השיווק המותרות עבור שירותי הנוטריון.

    דרכי העסקה של נוטריונים

    נושא נוסף הנדון במסגרת כללי האתיקה עבור נוטריונים דן באופן בו הם יכולים לעסוק במקצוע ולתת שירותים נוטריונים. על מנת למנוע מצבים בהם הנוטריון נתון ללחצים המופעלים עליו מצד עורכי דין, לדוגמה, נוטריון לא יכול לשמש כשכיר במשרד עורכי דין ואינו יכול לקיים שותפות אלא עם נוטריונים אחרים.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400