לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    מה לומדים בהשתלמות נוטריונים

    לפני שנוטריון מקבל רישיון לעבוד כנוטריון, עליו לעמוד במספר קריטריונים ולעבור בדיקה על ידי וועדת הרישיונות של היחידה לרישוי נוטריונים של משרד המשפטים. השתלמות נוטריונים היא אחת החובות בהן נדרשים עורכי דין לעמוד לפני שיוכלו להגיש בקשה לקבל אישור לעבור כנוטריונים. תכולת ומשך ההשתלמות השתנתה עם השנים. בתחילה, נוטריונים לא היו חייבים במעבר הכשרה לתפקידם החדש, ועד לשנת 2019 משך ההכשרה עמד על 8 שעות. בימים אלו ההכשרה עומדת על 32 שעות ומכסה מספר נושאים שמטרתם להכין את הנוטריון לתפקידו.

    רקע נדרש לצורך קבלת אישור עבודה כנוטריון

    מלבד ההכשרה, נוטריונים נדרשים להראות כי יש להם ניסיון מספיק כדי להכיר את מערכת המשפט הישראלית על בוריה. למעשה עליהם לצבור כעשר שנות ניסיון בהיקף משרה העולה על 75% על מנת שבקשתם לא תדחה על סף. עבודת הנוטריון דורשת רמת אמינות ומההימנות גבוהה ואחת הדרישות החשובות מנוטריונים היא היושרה. הועדה בודקת נושא זה ופוסלת עורכי דין שצברו עם השנים נורות אדומות: הורשעו בעבירות שיש עימן קלון, הושהו מלשכת עורכי הדין וכדומה. רק מי שהוכיח כי הוא ראוי לשמש נוטריון הן מבחינת הרקע והידע המקצועיים והן מבחינת היושרה האישית מקבל אישור ואסמכה לעבוד כנוטריון בישראל.

    הפער בין עבודת הנוטריון לעבודת עורכי הדין

    עורכי דין נשכרים על מנת לייצג את הלקוח על הצד הטוב ביותר. תפקידם כעורכי דין מחייב אותם להכיר את החוק על בוריו אך מטרת עבודתם היא למעשה למצוא פרצות בחוק ולנצלן לטובת לקוחותיהם. תפקידם כנוטריונים הוא שונה. המטרה המרכזית בעבודתם כנוטריונים היא שמירה על החוק והגנה עליו. קחו לדוגמה הסכם ממון הנחתם בין ישראלי ופיליפינית אשר מחליטים להינשא. אחד מהסעיפים המקובלים בחתימה על הסכם ממון כזה היא קביעה היכן יתבצע ההליך המשפטי שיכריע בנושא הגירושין, חלוקת הרכוש והמשמורת על הילדים המשותפים. מרבית עורכי הדין בארץ ימליצו לישראלי להכניס סעיף הקובע כי הדיונים המשפטיים יתנהלו בישראל. לרב, גם יהיה זה הישראלי אשר לוחץ על חתימה על הסכם ממון טרום נישואין שכזה.

    עורך דין המחתים על הסכם הממון לא יהסס להחתים את הפיליפינית מתוך הבנת החוק והכרת המציאות שאומרת שבמידה ובני הזוג ייפרדו לפני שזו קיבלה מעמד של תושבת קבע קרוב לוודאי שהיא תגורש חזרה לפיליפינים, ללא ילדיה, וללא אפשרות לשוב לארץ להיות נוכחת בעת הדיונים המשפטיים. בניגוד לעורך דין, נוטריון אמור לייצג את החוק וככזה עליו לבחון את הסכם הממון ולייצג את שני הצדדים תוך מתן הסבר מפורש אשר לכל הפחות מבהיר לאותה פיליפינית לתוך מה היא נכנסת ואילו סיכונים היא לוקחת על עצמה כאשר היא חותמת על הסכם הכולל סעיף שכזה ומוודא כי היא עושה זאת מרצונה החופשי וללא כפייה.

    אחד התפקידים של השתלמות הנוטריונים הוא בעצם “לחנך מחדש” את עורכי הדין רבי הניסיון לדרך מחשבה חדשה – כזו של נוטריונים אשר מייצגים את החוק ולא צד כזה או אחר. האם 32 שעות חינוך מספיקות לחינוך מחדש של אנשים שצברו מעל לעשר שנות ניסיון בעבודה שהיא למעשה הפוכה לעבודת הנוטריון? קשה לדעת. ישנם מקומות בעולם בהם לא קיימת אפשרות לאדם לעבוד בשני המקצועות גם יחד. אחרי ההכשרה המשפטית הבסיסית – כל אחד חייב לבחור כיוון ולהחליט האם לעבוד כנוטריון או כעורך דין.

    מה לומדים בהכשרת נוטריונים?

    הקורס כולל מגוון נושאים כגון הדין הנוטריוני ואתיקה מקצועית, דיני משפחה, דיני ירושה, דיני שליחות ונאמנות, דיני מקרקעין ודיני תאגידים. בנוסף, מועברת בהכשרה סדנא מעשית לעבודת הנוטריון.  למעשה ההכשרה נותנת לנוטריון את כל הכלים הבסיסיים שיכולים לאפשר לו להתחיל לעבוד כנוטריון, ובכלל זה סקירה על האתיקה הנדרשת והחוקים הרלוונטיים ביותר לתחום.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400