לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    מה משמעות חתימה של נוטריון?

    לחתימת נוטריון ישנה משמעות משפטית ראייתית המשתנה בין אישור נוטריוני אחד שניתן לאישור אחר, בהתאם לסוג השירות הנוטריוני שניתן. במאמר זה נעבור על שירותי נוטריון נפוצים הניתנים על ידי נוטריוני על מנת להבין מה היא המשמעות של חתימת הנוטריון על האישורים השונים הניתנים על ידו.

    אימות חתימה על מסמכים

    חתימה על מסמכים אשר יש להם תוקף משפטי היא רבה. כאשר אדם חותם על מסמך כזה הוא אמור, לכאורה, לאשר כי הכתוב במסמך נכון וכי הוא נכתב על דעתו, בהסכמתו ומתוך הבנה של הכתוב במסמך. למרות זאת, ישנם מצבים שונים בהם חתימת האדם לא תהיה כשירה משפטית. לדוגמה, אם הופעל לחץ לא מידתי על האדם לחתום על אותו המסמך: הופעלה עליו סחיטה או איומים או שהיה נתון ללחץ נפשי אשר מנע ממנו לפעול בהגיון ומתוך כשירות משפטית במקרה זה להוספת חתימת נוטריון על המסמך יש חשיבות רבה. חתימתו של הנוטריון על המסמך מהווה אישור כי המסמך יכול להיחשב כראייה משפטית וכי החתימה של אותו אדם כשירה מבחינה משפטית.

    על מנת שנוטריון יחתום את חתימתו על אישור שכזה עליו לבצע מספר בירורים: עליו לוודא את זהות החותם ואת זכותו המשפטית לחתום, למשל במידה והאדם חותם בשמו של אחר, עליו לוודא כי החתימה נעשית מתוך רצון חופשי ובהסכמה, לוודא כי האדם כשיר משפטית, רפואית ונפשית לחתום על המסמך וכי החתימה נעשית מתוך הבנה מלאה לתוכן המסמך עליו הוא חותם.

    במידה ויידרש להציג את המסמך וחתימת האדם כראיה בבית המשפט, אמינות חתימת הנוטריון תקנה למסמך תוקף ראייתי חזק יותר מתוקף חתימה שלא עברה בירורים מקיפים אלו.

    אישור העתק נאמן למקור ואישור נכונות תרגום

    שירותים אחרים שנוטריונים מעניקים כוללים אישורי נוטריון על כך שהעתק מצולם של מסמך כלשהו זהה למסמך המקורי ואישור נכונות תרגום המעיד על כך שתוכן תרגום המסמך משקף נאמנה את תוכן המסמך המקורי. בשני המקרים האלו האישור הנוטריוני הניתן אינו מתייחס כלל לתוכן או נכונות תוכנו של המסמך אלא רק לפעולות שבוצעו על המסמך – צילום או תרגום. ניתן למעשה לקבל אישור נוטריוני כי צילום מסמך הינו העתק זהה למקור גם אם המסמך המקורי שצולם הוא מסמך כוזב.

    משמעות חתימת הנוטריון אינה נוגעת, במקרה זה, לתוכן המסמך אלא רק על הפעולה שבוצעה על המסמך – צילומו או תרגומו.

    אישור חיים

    בניגוד לאישור העתק צילומי של מסמך, חתימת נוטריון על אישור חיים מהווה אישור לתוכנה של התעודה. אישור חיים מעיד כי האדם שהופיע בפני הנוטריון נמצא בין החיים, הנוטריון זיהה אותו ממש ועל כן הוא זכאי, לדוגמה, להמשיך ולקבל קצבה ממדינה זרה.

    אישור חתימה על הסכם ממון בין בני זוג טרום נישואין

    חתימת נוטריון על אישור הסכם ממון בין בני זוג טרום נישואין נוגעת, כמו אימות חתימה על מסמכים אחרים, לחוזק הראייתי של תוקף חתימת בני הזוג. מתוקף הידע המשפטי של הנוטריון, הוא יכול אף לזהות בעיות בניסוח ההסכם עצמו אשר עלולות לפגוע בתוקפו החוקי. לדוגמה, הסכם ממון המתייחס לילדים עתידיים של בני הזוג תוקפו המשפטי אינו קיים והוא משמש כהצהרת כוונות בלבד. בנוסף, במידה ומדובר בהסכם שאינו מידתי או שהוא כולל סעיפים אשר עלולים להתפרש ככאלו אשר הם אינם חוקיים בדרך כזו או אחרת הנוטריון אמור לבהיר את הנקודה לחותמים כך שבמידה וחתימתו מתווספת להסכם ממון שכזה היא מהווה ראייה לכך שהמסמך מנחתם לאחר שהצדדים יודעו בנוגע לנושא.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400