לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    מיהו הנוטריון הציבורי?

    בעבר, משרת הנוטריון חולקה לשתי משרות שונות – נוטריון ציבורי ונוטריון למסמכים יוצאי חוץ. נוטריון ציבורי היה עובד ציבור שעסק באימות מסמכים ציבוריים המיועדים לשימוש בארץ בעוד שנוטריון למסמכים יוצאי חוץ היה עורך דין פרטי שקיבל אסמכה מיוחדת לטיפול במסמכים המיועדים לארצות אחרות. בשנת 1976 עם חקיקת חוק הנוטריונים, שתי משרות אלו אוחדו למשרה אחת שנקראת נוטריון.

    שני זרמים לעבודת הנוטריון, וכיצד הם באו לידי ביטוי בהיסטוריה של הארץ?

    מקצוע הנוטריון התפתח במקביל למערכות המשפט שהיו מקובלות בעולם. שני השתי השולטות במערכות המשפט הן המשפט הקונטיננטלי (נקרא גם המשפט האזרחי המשפט הרומאנו – גרמאני) והמשפט המקובל (שנקרא גם המשפט האנגלי). למשפט הקונטיננטלי יש יסודות עוד ברומא העתיקה והוא נהוג בארצות יבשת אירופה. הוא מבוסס על ספר חוקים כתוב, שופט פעיל בחקירה, ופסקי דין המתבססים על החוקים הכתובים. שיטת המשפט האנגלי מבוססת על גישה שונה בה יש שני עורכי דין שמייצגים את ה”בעד” וה”נגד”, שופט שתפקידו הוא סביל – להאזין בלבד, ופסקי דין שמסתמכים פחות על ספרי חוקים ויותר על תקדימים ומסורות.

    תפקיד הנוטריון בשתי מערכות משפט היסטוריות אלו גם הוא מעט שונה ונגזר ממקורות ההשפעה על מערכת המשפט – הגוף המדיני או הכנסייתי. במערכות המשפט הקונטיננטליות, לא הייתה הפרדה בין התפקידים ואילו במערכות המשפט האנגלית – הייתה קיימת הפרדה. לפני קום המדינה היו שתי מעצמות ששלטו על האזור בתקופות שונות. השלטון העותומני שקדם לשלטון הבריטים בארץ פעל על פי עיקרי השיטה הקונטיננטלית ובתקופה זו הנוטריון הציבורי והנוטריון למסמכים יוצאי חוץ היוו תפקיד אחד. עם החלפת השלטון וכניסת הבריטים לארץ, גם מערכת המשפט השתנתה. למרות שהבריטים הותירו ככלל את מערכת המשפט הקונטיננטלית ששלטה כאן, הם פיצלו את תפקיד הנוטריון לשניים, כמקובל במערכת המשפט האנגלית. גם מערכת המשפט עצמה עברה שינוי מסוים והפכה לבת כלאיים של שתי מערכות המשפט.

    כיום, אין כמעט מערכות המשפט בעולם  הפועלות באופן אבסולוטי בשיטה זו אחרת, אך הן שונות זו מזו ונבדלות באופנים רבים. קחו לדוגמה את משפטי המושבעים הקיימים בארה”ב אבל לא בארץ – אלו מאפיינים של שיטת המשפט האנגלית אשר נפוצה ברב מדינותיה של ארה”ב בה היה שלטון בריטי. לואיזיאנה, לדוגמה, היא יוצאת דופן כיוון שעיקר השליטה בה היה של הצרפתים שפעלו בשיטת המשפט הקונטיננטלית.

    תפקיד הנוטריון לאחר קום המדינה

    שיטת המשפט הנהוגה בארץ המשיכה להשתנות ולהתעצב עם השנים. לאחר קום המדינה היו השפעות גם של שיטת המשפט הקונטיננטלית וגם של שיטת המשפט האנגלית. בשנת 1976 נחקק חוק הנוטריונים אשר הסדיר את נושא תפקיד הנוטריון בארץ ולמעשה איחד מחדש את שני התפקידים לכלל תפקיד אחד. כיום בארץ אין נוטריון ציבורי לעומת נוטריון למסמכים יוצאי חוץ אלא רק תפקיד בודד של נוטריון. הדרישות בארץ ממקבלי אסמכת נוטריון הן הדרישות שהיו נהוגות לגבי תפקיד הנוטריון למסמכים המיועדים למדינות זרות: עורך דין בעל ותק, יושרה מקצועית אשר עבר הכשרה מסודרת וקיבל הסמכה מטעם משרד המשפטים הישראלי לתת שירותי נוטריון.

    כדאי לציין כי שירותי הנוטריון וסמכויותיו משתנים ממדינה למדינה. בארץ, חלק מסמכויות הנוטריון מהוות למעשה סמכויות שיפוט: האפשרות לאשר צוואה בפני הרשות או אישור הסכם ממון טרום נישואין, תפקיד השמור לרב לשופט בבית המשפט לענייני משפחה. ברב מדינות ארה”ב, לדוגמה, המצב שונה בתכלית. שם, מספיק שהנוטריון ידע אנגלית על בוריה, יסיים תיכון ויהיה אדם ישר על מנת שיוכל לקבל מינוי של נוטריון ציבורי – אך שם כל עבודתו סובבת סביב אימות חתימות על מסמכים וקבלת הצהרות.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400