לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    מי אחראי על הענקת רישיון נוטריון?

    מתן רישיון נוטריון מעוגן בחוק הנוטריונים משנת 1976. רישיון הנוטריון ניתן על ידי המחלקה לרישוי נוטריונים אשר אחראית על הועדה לרישוי נוטריונים כמו גם על פיקוח על עבודתם של הנוטריונים, פרסום שכר הנוטריונים מידי שנה ומתן שירותים שונים כגון עדכון פרטי נוטריונים, ביצוע ימי עיון והדרכות וכדומה.

    מה היא למעשה המחלקה לרישוי נוטריונים?

    המחלקה לרישוי נוטריונים היא מחלקה שהוקמה בשנת 1976 במשרד המשפטים. המחלקה הוקמה בעקבות חקיקת חוק הנוטריונים ומרכזת את עבודתה של ועדת הרישיונות המטפלות בבקשות קבלת רישיון של נוטריון.

    ועדת הרישיונות היא הועדה שבסופו דבר היא בעלת הסמכות להמליץ מי מעורכי הדין שהגיש בקשה לקבלת רישיון נוטריון יקבל את הרישיון המיוחל, ומי לא. בוועדת הרישיונות יש שבעה מקומות: מנכ”ל משרד המשפטים, נוטריון, שלושה נציגי הציבור – שני עורכי דין ורואה חשבון, ושני נציגים מלשכת עורכי הדין.

    הדרך הארוכה לקבל רישיון נוטריון

    בישראל, רק עורכי דין בעלי ותק שנים רב וניסיון גם עם החוק הישראלי רשאים להגיש בקשה לקבלת רישיון נוטריון. לא כל עורך דין יקבל את הרישיון – ראשית עליו לעמוד במספר בדיקות על מנת לוודא כי מדובר באדם מהימן ואמין שלא הסתבך בבעיות משמעת עם לשכת עורכי הדין ולא הועמד לדין פלילי הנושא קלון או קיימת כנגדו חקירה נוכחית בגין אישום שכזה.

    הודעה לרישוי נוטריונים בודקת את הנתונים הבסיסיים הללו כמו גם מוודאת כי המועמד שביקש את הרישיון עומד ביתר התנאים הנדרשים: עבר בהצלחה את השתלמות הנוטריונים, שילם את כל האגרות ודמי החברות הנדרשים, הוא בעל ותק מתאים וכדומה.

    הועדה יכולה להחליט לדרוש מהמועמד מסמכים נוספים, הבהרות לסרב לבקשה או לאשר אותה. בכך לא מסתיימת הדרך הארוכה אל קבלת הרישיון. לפני קבלת הרישיון בקשתו של המועמד תפורסם על ידי הועדה למינוי נוטריונים לתקופה של כחודשיים שבה יכולות להתקבל התנגדויות למינוי. במידה ומתקבלות התנגדויות המועמד יוזמן על ידי הועדה לענות על ההתנגדויות שעלו והועדה תקבל החלטה ביחס להמשך הדרך, אישור או סירוב.

    במידה וההחלטה היא לאשר, לאחר פרסום המועמדות – המחלקת לרישוי נוטריונים תשלח לנוטריון הזמנה להשאיר את חתימתו וחותמו האישי כדוגמה בפנקס הנוטריונים של מדינת ישראל ולקבל למעשה מינוי ורישיון עיסוק כנוטריון בישראל.

    מה לומדים בהשתלמות הנוטריונים?

     אשר באה להכיר לו מקרוב את חוק הנוטריונים והחוקים הרלוונטיים מתחומים אחרים הנוגעים לעבודתו של הנוטריון (חוקי צוואות, לדוגמה) ובנוסף עבר סדנא מעשית אשר מטרתה להכין אותו בפועל לדרישות מעבודתו כנוטריון. נוסף להשתלמות הנוטריונים, המחלקה לרישוי נוטריונים עורכת מדי פעם בפעם השתלמויות וימי עיון לנוטריונים בנושאים שונים.

    מה רשום בפנקס הנוטריונים בישראל?

    פנקס הנוטריונים הוא הפנקס בו רשומים כל הנוטריונים הפעילים בישראל. בפנקס רשומים פרטי הנוטריון: שמו וכתובת משרדו של הנוטריון וכל השפות שאותן הנוטריון דובר. פירוט זה של השפות אותן הנוטריון דובר הוא מהותי לעבודתו של הנוטריון, הן על מנת לתת שירותי תרגום נוטריוניים בשפות הללו, והן על מנת לתת שירותי נוטריון עבור אנשים הדוברים את השפות הללו, גם כאשר השירות המבוקש אינו בהכרח תרגום מסמכים.

    אדם הדובר צרפתית, לדוגמה, יזדקק לנוטריון דובר צרפתית במידה והוא נדרש לבצע אימות חתימה אצל נוטריון. על מנת שנוטריון יוכל לבצע את הבדיקה הנחוצה ולתקשר עם החותם על מנת לוודא כי הוא כשיר משפטית לחתום על המסמך וכן כי הוא מבין את תוכנו והחתימה נעשתה מתוך רצון חופשי – יצטרך לדעת צרפתית על בוריה על מנת לעשות את עבודתו נאמנה.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400