לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    מתי נדרש אימות חתימה נוטריונית למסמכים?

    לעתים אדם נתקל בדרישה לקבלה של חתימה נוטריונית על מסמך. מה משמעותה של חתימה נוטריונית ובאילו נסיבות היא לרב נדרשת?

    משמעותה של חתימה נוטריונית

    נוטריון הוא אדם שהוסמך על ידי המדינה לטפל במסמכים משפטיים: לאשר כי העתק או תרגום תואמים למסמך המקורי, לאמת חתימה ולהנפיק מספר סוגים של אישורים. תפקידו העיקרי של הנוטריון, והעבודה אליה הוא הוכשר, במסגרת נושא אימות חתימות היא לוודא כי חתימה על מסמך בעל תוקף משפטי היא אכן תקפה. יש עילות רבות בעטיין ניתן לערער על תוקף של חתימה. אפשר לטעון כי החותם היה נתון ללחצים בלתי סבירים שהובילו אותו לחתום, למעשה, לניגוד לרצונו, אפשר לטעון כי החותם לא היה כשיר נפשית או גופנית לחתום על המסמך, אפשר לטעון כי הייתה הולכת שולל ותוכן המסמך הוסתר או עוות ולא היה נגיש לחותם בעת החתימה וכמובן שניתן גם לטעון כי החתימה עצמה היא זיוף ולא של האדם עצמו.

    תפקידו של הנוטריון הוא לוודא כי הטענות הללו אינן מתקיימות בעת החתימה על המסמך. כאשר נוטריון מוסיף אישור אימות חתימה נוטריוני למסמכים הנחתמים בפניו, הוא למעשה מעיד על כך שהוא ערך את הבירורים הנדרשים בזמן החתימה ולכן אין מקום לערער מהסיבות הללו כאשר קיימת דרישה לקיים את התנאים הנקובים במסמך על סמך החתימה בבית המשפט, לדוגמה.

    מצבים בהם נדרש אימות חתימה נוטריוני על מסמכים

    לעתים, מספיקה חתימה שאינה חתימה נוטריונית, לעתים חתימה נוטריונית היא דרישת קדם לקבלת המסמך. המקרים בהם קיימת דרישה על פי חוק לאימות חתימה נוטריוני נוגעים פעמים רבים בכל הקשור למקרקעין. כיוון שהמחוקק מכיר בחשיבות ובגודל העסקאות הנוגעות במקרקעין הוא אינו מותיר מקום לטעויות ורמאות שיגיעו בהמשך. חתימה על ייפוי כח נוטריוני לבנק המשכנתאות, מתן ייפוי כח לאחר לבצע עסקת מקרקעין בשמו של אדם כלשהו – כל אלו דורשים ייפוי כח נוטריוני.

    ישנם מקרים בהם גופים דורשים חתימה נוטריונית. לדוגמה, חברות ביטוח לעתים דורשות חתימה נוטריונית על רשימות מצאי.

    כאשר נדרשת חתימת עורך דין או נוטריון יש לברר בקפידה איזו חתימה נדרשת בדיוק. חבל לבזבז זמן וכסף על חתימת עורך דין כאשר החתימה הנדרשת היא חתימת נוטריון כיוון שאז חתימת עורך הדין לא תהה מספיקה ויהיה צורך לחזור על התהליך לאחר השגת חתימת נוטריון. רצוי לברר לפני קבלת חותמת הנוטריון כי אכן מדובר בנוטריון מוכר על ידי משרד המשפטים המורשה להעניק חתימת נוטריון. אפשר לבדוק האם מדובר בנוטריון מוכר על ידי בדיקת פנקס הנוטריונים במשרד הפנים.

    תרגום מסמכים נוטריוני – חותמת, ורצוי עם שכפ”ץ

    כאשר מדובר בתרגום מסמכים משפטיים, תעודות ציבוריות או מסמכים המיועדים לגופים רשמיים בחו”ל כגון בנקים, חברות ביטוח וכדומה – כמעט תמיד הדרישה תהיה למסמכים הכוללים אישור וחתמה נוטריונית לנכונות התרגום. כיוון שמדובר במצבים הכורכים שיתוף פעולה בין שתי מדינות – זו שהנפיקה את התעודה בשפתה וזו המיועדת לקבל את תרגום התעודה לשפה הנהוגה בה – הזהירות ביחס לחותמת הנוטריונית היא רבה. מרבית המדינות והגופים ידרשו בנוסף לחתימה הנוטריונית גם חותמת אפוסטיל המאשרת כי הנוטריון הוא נוטריון מוכר על ידי משרד המשפטים הישראלי. חותמת זו ניתן להשיג בבתי המשפט ברחבי הארץ או כשירות הניתן על ידי הנוטריון. לעתים, יהיו מדינות שידרשו חותמת אפוסטיל נוספת במטרה להבטיח כי תעודות ציבוריות שהונפקו בישראל הן אכן כאלו ועברו תהליך “אישור מדיני” שהתעודה עצמה מקורית. חותמת אפוסטיל מסוג זה ניתן להשיג במשרד החוץ בירושלים.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400