נוטריון אירנה פיין

שירותי תרגום נוטריוני 

051-5533400

צרו קשר עכשיו להצעת מחיר ללא תשלום

 

ייפוי כוח משכנתא

אחת העסקאות הגדולות ומשמעותיות הנעשות בחייה של המשפחה הישראלית הממוצעת כיום ככל הנראה קשורה בנדל”ן. כאן נכנס המושג ייפוי כוח, ובפרט ייפוי כוח נוטריוני הנחתם ע”י נוטריון , לתמונה. בין אם מדובר ברכישה של בית חדש, מכירת נכס או אפילו קבלה של נכס בזכות צוואה נוטריונית או העברה של נכסים מבני משפחה, המדובר בעסקאות בסכומים הגבוהים משמעותית מכל הוצאה או הכנסה שוטפת של בעלי הנכס. בדיוק בשל כך מקובל להשקיע ולתת כובד ראש לכל התהליך הקשור בסחר בנדל”ן, ובתוך כך נכלל גם כל התחום החוזי בין הצדדים ולתפקידו של הנוטריון כמיופה כוח וכמאמת המסמכים בהליכים אלו.

מדוע ייפוי כוח, ונוטריון בכלל, בנדל”ן?

הנוטריון, מתוקף מהותו, אינו עוסק רק בעולמות הנדל”ן אלא בכל נושא הקשור בחוזים, מסמכים והסכמים בין שני צדדים או יותר. כך למשל, ניתן לראות שימושים רבים לנוטריון דווקא בעולמות דיני המשפחה ובמקרים של הסכמי ממון, הסכמי נישואין, הסכמי גירושין, תעודות לידה ועוד. אך כיוון שעולם הנדל”ן ותהליך הסחר בו הוא כל כך משמעותי הן ברמה הלאומית והן ברמה הפרטית, ישנם הסכמים וכללים רבים העוסקים בתהליך זה ולכן הנוטריון חשוב כאן לא פחות.

בדומה לכך, גם בעולם הנדלן נמצא הצורך במתן ייפוי כוח במקרה בו בעל הבית או הרוכש לא יכולים או לא רוצים להגיע לבצע בעצמם את העסקה ובכל זאת מעוניינים לבצע אותה בזמן ובמסגרת התנאים העומדים לרשותם. כיום, ניתן לעשות את העסקה באופן פשוט וללא חובת נוכחות הלקוח, אך בשביל זה צריך להשתמש בשירותיו של הנוטריון במסגרת שירות של ייפוי כוח נוטריוני. כל מה שצריך לעשות הצד שאינו יכול להיות נוכח במהלך העסקה הוא לייפות את כוחו ולחתום על העסקה באמצעות מיופה הכוח. במקרה של עסקאות נדל”ן, מיופה הכוח חייב להיות נוטריון מוסמך ומוגדר על פי חוק.

כך גם בעריכת צוואה, אשר אף היא נמצאת רלוונטית פעמים רבות לתחום הנכסים הלא ניידים של עורך הצוואה, קשורה לנוטריון. כל צוואה נוטריונית חייבת להיחתם אך ורק באישורו של נוטריון או שופט, כאשר עדיף לפנות אל הנוטריון מכיוון ששופטים לרוב קצרים מאוד בזמן ולא תמיד יהיה זמינים לעריכה או פתיחת הצוואה.

חתימות והסכמים כלליים

מעבר לשימושים השונים המפורטים למעלה, ניתן לפנות לנוטריון גם אם רוצים פשוט לערוך הסכם העברת בעלות או להשתמש בו כעורך דין לכל דבר אשר אמון על הבאת הצדדים לידי חוזה אשר הולם ומתאים לשני הצדדים.

תרגומי נוטריון

במידה שהצדדים המבקשים לבוא לידי הסכם דוברים שפה שונה, ניתן להשתמש בשירותיו של הנוטריון גם לשם תרגום מהימן ואיכותי שיגשר על הפער ויאפשר לחתום על החוזה מבלי לגרוע מכל אחד מן הצדדים. במקרים שכאלו, עדיף לפנות אל נוטריון שדובר את שני השפות בכדי לקבל את התרגום הטוב ביותר. במידה ולא ניתן למצוא נוטריון העונה לדרישות שפה ספציפית, הנוטריון יכול להביא מתרגם מוסמך בשמו ולהיות אחראי על התרגום שלו.

תעריפים

מכלול תעריפי שירותי הנוטריון מעוגנים בחוק ואינם משתנים כלל מנורטיון אחד למשנהו, כך שניתן להשתמש בהם ולדעת בדיוק כמה יעלה שירות הנוטריון לו זקוקים. כך למשל, שכר נוטריון לאימות חתימה כאימות חתימה יחיד כחותם ראשון הינה 196 ₪ וכל חתימה של חותם נוסף על אותו מסמך תעלה 76 ₪. המחיר מעודכן לפי מחירון נוטריון לשנת 2020

 נדל”ן ומשפחה

לעיתים, הנוטריון רלוונטי גם במקרים בהם דיני המשפחה והנדל”ן מתחברים. כך למשל, כאשר עורכים הסכם ממון או הסכמי נישואין, ניתן להוסיף פנימה גם את הנכסים שבבעלות הצדדים או אחד מהם ובכך להבטיח את ההסכמות שבין הצדדים גם להמשך.

נדל”ן בחו”ל

נוטריון יכול להיות רלוונטי גם במקרים של רכישות נדל”ן בחו”ל. שימו לב שבמידה ואתם רוצים לרכוש נדל”ן מחוץ למדינה, בין אם להשקעה ובין אם למגורים, חשוב להשקיע כראוי בתרגום המסמך באופן מקצועי בכדי לוודא את הבנתו באופן מלא ולקבל אישור של גורם מקצועי ומוסמך שיוכל להבטיח את זכויותיכם בהסכם רכישת או מכירת הנדל”ן. שימו לב שגם במקרים שכאלו ישנה הגבלה על שכר טרחתו של הנוטריון.

יוצא מכך שהצורך בשכירת שירותיו של נוטריון לצרכי נדל”ן הפך לשכיח ונצרך בקרב מרבית אזרחי ישראל בשלב מסוים בחיים. ניתן לראות כי שירותיו של הנוטריון בתחום הנדל”ן הם מגוונים וחיוניים. הנוטריון מתאים לחתימה על כל הסכם שקשור בהעברת בעלות, אך גם להסכמים הקשורים לדיני משפחה ולנדל”ן בעקיפין, כמו במקרים של ירושה, הסכם ממון ואחרים. אולי בשל כך חשוב בעיקר לדעת כי תעריפי הנוטריון הם אחידים ברמת העיקרון, מעוגנים על פי חוק ואינם משתנים בין נוטריון אחד למשנהו. לכן כדאי להכיר את המחירים ולהגיע מוכנים להוצאה מבעוד מועד.

 

 

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400