נוטריון אירנה פיין

שירותי תרגום נוטריוני 

051-5533400

צרו קשר עכשיו להצעת מחיר ללא תשלום

 

שאלות ותשובות על שירותי נוטריון

מהו אפוסטיל? עבור מה צריך תרגום נוטריוני? מהי מהות עבודתו של הנוטריון? אילו מסמכים רלוונטיים לעבודת הנוטריון? ועוד – שאלות נפוצות והתשובות מעולם הנוטריונים. אתם שאלתם, הנוטריונים עונים. בטרם פנייה אל נוטריון, אספנו עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר שעלו בקרב גולשים ושוכרי שירותי הנוטריון לאחרונה, והבאנו מהנוטריונים שלנו את התשובות עליהן, כמובן.

מהו נוטריון?

הנוטריון הוא מקצוע חשוב ומוכר, אשר רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו צריכים את שירותיו בשלב זה או אחר בחיים. ובכל זאת, מקצועו של הנוטריון מעט מעורפל עבור חלק גדול מהאוכלוסייה, ולא בהכרח ברורה לרבים מהי הנחיצות ומהות המקצוע עד אשר אנו נדרשים לדעת. הנוטריון מגיע מעולם המשפט ועוסק בעיקר בעריכה ואישור של מסמכים. בכדי להיות נוטריון, אדם צריך להיות מוסמך כעורך דין בישראל, לעבוד במקצוע לפחות עשר שנים ולאחר מכן להגיש את הבקשה להסמכה. לאחר ההסמכה, עורך הדין מוגדר כנוטריון ויכול לתת את החותמת הנחשקת על פי בקשה. עם זאת, הנוטריון לא יעשה זאת בקלות רבה, מכיוון שהמוניטין שלו תלוי בזה. לכן, הנוטריון יעשה את הבדיקות המתאימות, יוודא את אמיתות החוזה והצדדים ולאחר מכן יאשר או יערוך את המסמכים על הצורך.

אילו מסמכים רלוונטיים לעבודת הנוטריון?

בעיקרון, כמעט כל מסמך שנערך בארץ ובעולם יכול לעבור בידיו של הנוטריון, לקבל את חוות הדעת ואף את האישור במידה ועמד בכל הקריטריונים. עם זאת, ישנם מסמכים הדורשים את אישורו של הנוטריון ולכן כדאי להכיר אותם באופן יסודי. בעולם דיני המשפחה, הקריאה לנוטריון מתבקשת לתעודות לידה, תעודות נישואין, תעודות גירושין, חוזים מסוגים שונים, דיפלומות ממשלתיות, תעודות רווקות ועוד. כמו כן, חשוב לציין כי בכדי לטפל במסמכים בין מדינות יש לפנות לדרגה גבוהה יותר מהנוטריון, אשר לעיתים מוגדרת במסגרת המושג אפוסטיל.

עבור מה מומלץ להעזר בשירותי תרגום נוטריוני?

הנוטריון רלוונטי לתרגום בעיקר כאשר צריך לחתום על מסמכים חשובים בשפות זרות וקיים הצורך לגשר בין הפערים לפני חתימת שני הצדדים. במקרים שכאלו, ניתן לפנות אל נוטריון המספק שירותי תרגום ולקבל את כל פרטי החוזה והסעיפים מתורגמים באופן מדויק והולם לצורך החתימה. במידה והנוטריון אינו מכיר או יכול לספק את השירות לתרגום השפה המדוברת, הוא רשאי לגשת אל מתרגם מוסמך, להחתים אותו על הצהרת אמינות ולקבל את שירותי התרגום ממנו.

האם יש מחירון קבוע לעבודה מול נוטריון?

מחירון שרותי הנוטריון הוא קבוע בחוק ולא נקבע לפי שרירות ליבו של עורך הדין. כך למשל, במקרים של שירותי תרגום נוטריוני, עלות תרגום המסמך מעוגן בחוק כך: מאה המילים הראשונות לכל מסמך בשפה זרה, יתורגמו על פי תעריף של 245 שקלים, כל מאה מילים נוספות ועד אלף מילים בסך הכול, יתורגמו בסך של 195 ₪. המחירים כוללים מע”מ המחירון מעודכן לשנת 2020. שכר טרחת נוטריון נקבע אחת לשנה והוא אחיד וקבוע לכלל הנוטריונים בישראל.

כיצד לבחור את הנוטריון המתאים ביותר לחוזה ספציפי?

במידה ונקלעתם למקרה בו אתם צריכים את שירותי הנוטריונים, כדאי ראשית לוודא שהנוטריון אכן מוסמך על פי חוק ולא רק בתור עורך דין רגיל. לאחר מכן, חשוב לבדוק האם התעריפים שלו עומדים בתקן וההגדרות החוקתיות. בנוסף, כדאי לבחור נוטריון שהתמחותו הבסיסית רלוונטית לחוזה הספציפי, כאשר נוטריון שמגיע מעולם דיני המשפחה יתאים באופן איכותי יותר לאישור וחתימה על הצהרות הון, תעודות לידה, הסכמי נישואין וכדומה.

כמו כן, במידה שברצונם להשתמש בשירותי התרגום שהנוטריונים מציעים, עדיף לפנות אל נוטריון שיכול לספק את שירותי התרגום בעצמו או שמא הומלץ מבעוד מועד לביצוע המשימה. בחירה של נוטריון שיוכל לבצע את עבודת התרגום בעצמו או באמצעות המשרד שלו, תבטיח את אמינות המסמך באופן המספק ביותר.

אילו שירותים נוספים יכול הנוטריון לספק?

מלבד שירותי אפוסטיל, יפויי כוח ושירותי תרגום נוטריוני שהם השירותים הנפוצים והמוכרים יותר בשוק, ומעבר למסמכים הקלאסיים והמוכרים בעולם המשפחה, ישנם עוד מסמכים חשובים המצריכים את אישורו של הנוטריון. כך למשל, חשוב להשתמש בנוטריון לצורך אישור ספירת מלאי, לאמת חתימות, הסמכת האדם החותם ועוד. לקבל מכלול רשימת שירותי נוטריון והתעריפים הקבועים בחוק לחץ כאן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400