לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    תפקידו של נוטריון במהלך רכישת דירה

    רכישת נדל”ן וביצוע עסקים הנוגעים למקרקעין הם בעלי משמעות מיוחדת מבחינת החוק. כיוון שמדובר ברכישה שעבור מרבית בני האדם היא הרכישה המשמעותית ביותר אותה יעשו במהלך חייהם, הן מבחינת ההשפעה על מהלך החיים והן מבחינה כלכלית, המחוקק קבע הגנות שונות על עסקאות כגון אלו שבאו להגן על המבצעים אותן.

    במהלך רכישת דירה ישנם מסמכים רבים עליהם מבצעי הרכישה חותמים: מסמכי הרכישה עצמם, קבלת הלוואת משכנתא מבנק למשכנתאות, חתימה על חוזה ביטוח משכנתא כאחת מחברות הביטוח ועוד. חלק מהחתימות הללו דורשות אימות נוטריוני. כאשר מדובר בעסקאות נדל”ן המתבצעות בחו”ל, ייתכן שתפקידו של הנוטריון בעסקאות אלו יהיה אף גדול יותר.

    חתימה על מסמכי רכישת דירה

    כאשר חותמים על חוזה לרכישת דירה, נדרש אישור נוטריוני אשר בנוסף לאימות זהות החותמים ויתר הבירורים המשפטיים אשר נוטריונים עושים ביחס לאימות חתימה על מסמכים שמקנים תוקף ראייתי רחב לחתימה, במקרה זה הנוטריונים אף מוודאים כי החותמים הם בעלי הזכויות לביצוע העסקה במקרקעין – הזכות למכור את הדירה והזכות לרכוש אותה.

    מלבד בדיקה זו, הנוטריון אשר חותם על מסמכי רכישת הדירה גם מוודא את זהות החותמים בהתאם למסמכים מזהים אשר הם מציגים בפניו, מוודא כי החותמים מבינים את תוכן המסמך שעליו הם חותמים, גם אם המסמך כתוב בשפה שאינה מובנית להם דיה, כי החתימה נעשתה מתוך רצון חופשי וללא הפעלה לחץ לביצוע החתימה שעלול להעמיד את שאלת כשרות החתימה בסימן שאלה במידה וזו תעלה לערעור בפני בית משפט וכמובן לבדוק כי החותמים רשאים לחתום ובעלי יכולת משפטית וכשרות רפואית ונפשית לחתום על חוזה כה מורכב וגדול.

    חתימה על ייפוי כח לבנק המשכנתאות

    ייפוי הכח הניתן לבנק המשכנתאות תמורת קבלת הלוואת משכנתא הוא ייפוי כח הנקרה ייפוי כח בלתי חוזר. ייפוי כח שכזה ייחודו הוא בכך כי החותם אינו רשאי לחזור בו מחתימתו על ייפוי הכח עד אשר התנאים הרשומים בייפוי הכח התמלאו. במקרה של הלוואת המשכנתא, ייפוי הכח נותן לבנק המשכנתאות את היכולת למכור את הדירה בתנאי כי תשלומי המשכנתא לא בוצעו במועדם. ייפוי הכח מפרט תחת אלו מצבים הבנק יקבל את האפשרות למכור את הדירה ומתי פג תוקפו של ייפוי הכח – למעשה כאשר מרבית סכום המשכנתא כבר הוחזר לבנק.

    כיוון שייפוי הכח הזה הוא ייפוי כח מיוחד אשר המשמעות של החתימה לעיול עלולה להיות הרסנית עבור החותם במידה ואינו מבין כהלכה את משמעות הדברים עליהם הוא חותם והכוח אותו הוא מעניק לבנק המשכנתאות, נדרשת חתימת ואישור נוטריון על מתן ייפוי כח שכזה על פי חוק.

    ייפוי כח לגוף אחר לביצוע עסקת מקרקעין בשם המשקיע

    ישנם מקרים בהם עסקת המקרקעין מתבצעת בשמו של אדם אחר. ייתכן ומדובר בעסקת מקרקעין המתבצעת בארץ, כאשר האדם המבצע את העסקה הוא תושב חו”ל או שייתכן ומדובר בישראלי המתגורר בארץ ומעוניין לבצע עסקת מקרקעין בחו”ל. במצבים אלו לעתים המשקיע מייפה את כוח של אדם אחר לבצע את העסקה בשמו. מתן ייפוי כח שכזה אמנם נותן כח רב לשיקול דעתו ופעולתו של מיופה הכח אולם חוסך למשקיע את הטרדות והטרחה הכרוכות בנסיעות תכופות בין מקום מגוריו ומקום בו העסקה התבצעה. גם במקרים אלו יש לחתום על ייפוי כח נוטריוני ובמידה והיעד בו העסקה מתבצעת נמצא מחוץ לגבולות ישראל יש להחתים את האישור הנוטריוני בחתימת אפוסטיל של משרד המשפטים אשר לרב ניתן להשיג בבית המשפט ברחבי הארץ על מנת שלאישור הנוטריוני יהיה תוקף בינלאומי.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400