הסכם ממון – הכרחי להסדרת העתיד הכלכלי של בני הזוג

הסכם ממון הנעשה ע”י נוטריון הוא הסכם הנעשה לפני הנישואין בדרך כלל (או החלטה על חיים משותפים), במטרה להסדיר את היחסים הממוניים שבין בני זוג. במסגרת הסכם ממון נקבעת הפרדת רכוש או שיתופו, ונקבע אופן חלוקת הרכוש במקרה וביום מן הימים ייפרדו בני הזוג ויתגרשו. במסגרת הסכם ממון נקבע מה יהא על הרכוש המשותף בעת פרידה, כיצד יחולק ומי יהיו בעליו – להסכם זה ישנה משמעות בדרך כלל רק במקרי גירושין.

 

הסכם ממון – לא רק למיליונרים
רבים נוטים לקשר הסכם ממון עם אנשים עשירים מאוד, המבקשים להגן על רכושם מפני בן זוג חמדן, אולם הסכם ממון חשוב גם עבור בני זוג המצויים בתחילת דרכם הכלכלית, המבקשים להגן על עצמם ועל הנכסים שיצברו לאורך תקופת נישואיהם. כך לדוגמא חשוב הסכם ממון על מנת להגן על רכוש שבני הזוג מביאים עימם לנישואים (לדוגמא – דירה), אולם גם להגן על נשים, הנשארות בבית לגדל את ילדיהם המשותפים ואינן עובדות, זאת על מנת שלא תישארנה בלי כל במקרה של פרידה.

הסכם ממון מתייחס לרכוש אותו מביא כל אחד מבני הזוג לנישואין, וקובע האם גם במקרה של פרידה, יישאר רכושו האישי של מי שהביא אותו, או שמא יחשב כרכוש משותף, כמו גם רכוש הנצבר במהלך הנישואין – האם רכוש זה שייך במשותף לשני בני הזוג או שייך למי ששילם עליו יותר ?

בזכות הסכם ממון נקבעים למעשה כללים הוגנים המתווים את מערכת היחסים הכלכלית בין בני הזוג. בעת פרידה, גובר הסכם ממון על חוק יחסי ממון, ולמעשה יוצר מערכת משפטית פרטית נפרדת עבור בני הזוג.


כיצד יש לכתוב הסכם ממון ?

על פי חוק, הסכם ממון שנחתם בין בני זוג לאחר נישואיהם נדרש להיעשות בכתב, ולהיות מאושר על ידי בית משפט או בית דין רבני. במקרים בהם נערך הסכם ממון עוד לפני הנישואין, הרי שניתן לאשרו על ידי נוטריון, ואין צורך לפנות בגינו אל בית המשפט. כאשר מדובר בבני זוג ידועים בציבור, הרי שהם יכולים לחתום על הסכם ממון גם ללא נוטריון, אולם יכולים כמובן לעשות כן אם מעוניינים בכך.
חשיבותו של ייעוץ משפטי בעריכת הסכם ממון

על מנת שהסכם ממון ימלא את תפקידו בבוא היום, הרי שעליו להיות מנוסח באופן נהיר וברור באופן מרבי, זאת בכדי שלא יסבול מניסוחים דו משמעיים, שיכולים להיות לרועץ למי לבני זוג בעתיד. לפיכך, הדרך הטובה והנכונה ביותר לערוך הסכם ממון בין בני זוג היא להיעזר לשם כך בעורך דין מקצועי בעל ניסיון רב בעריכת הסכמי ממון, ובעל כל הידע הנדרש על מנת לכתוב אותם בצורה ברורה ומדויקת. בעת הכנת הסכם ממון יוכל עורך הדין להעניק גם ייעוץ משפטי אודות משמעותו, להבהיר מה ניתן לכלול בו ולהסביר את משמעות החתימה עליו.

?צריכים עזרה

צרו איתנו קשר במספר

051-55-33-400 

 או מלאו את הטופס למטה

ונחזור אליכם עוד היום

ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל:

    מאיזו שפה לתרגם

    לשפה

    שילחו לנו את המסמכים


    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400