לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    הסמכת עורך דין למתן שירותים נוטריוניים

    כל נוטריון בישראל הוא עורך דין אבל לא על עורך דין בישראל הוא נוטריון. על מנת לקבל מינוי של נוטריון, עורכי דין נדרשים לעמוד בסדרת דרישות, לעבור השתלמות מיוחדת לנוטריונים לעמוד בפני התנגדויות וביקורת ורק אז לקבל את המינוי הנחשק. מה בעצם מבדיל נוטריון מעורך דין, ואיך מקבלים אישור לתת שירותי נוטריון?

    מה הוא נוטריון בישראל?

    נוטריון בישראל הוא עורך דין שקיבל מינוי מטעם משרד המשפטים לטפל במסמכים משפטיים. הטיפול במסמכים כולל אימות חתימה עליהם, עריכתם, שינויים וביטולם, צילום או תרגום של המסמכים וכן הרשאות לספק שירותים הדומים במהותם לשירותים אשר ניתנים לרב על ידי שופט ומערכת המשפט הישראלית ולהנפיק מספר אישורים ומסמכים ייחודים כגון אישור חיים.

    חלק מעבודות הנוטריון יכולות להתבצע גם על ידי עורך דין שאינו נוטריון אולם אז התוקף המשפטי של הפעולות המתבצעות חלש בהרבה. קחו לדוגמה אימות חתימה על מסמך. במידה והדברים מגיעים לכלל משפט, ויש גורם המערער על התוקף המשפטי של החתימה – חתימה על המסמך וקבלת אישור נוטריוני על כך מהווה חסם למרבית הדרכים בהן ניתן לערער על תוקפה של החתימה, בניגוד לחתימה אצל עורך דין שלעתים קרובות משאירה חורים פעורים הקוראים למערערים לבא ולנצל אותם.

    מה נדרש כדי להפוך לנוטריון בישראל?

    הסמכת עורך דין למתן שירותים נוטריוניים בישראל היא תהליך הנעשה בשלבים. ראשית, על עורך הדין לעמוד בתנאים הבסיסיים בנדרשים: מילוי שאלון מקוון, תשלום אגרה, תעודת סיום השתתפות בהשתלמות נוטריונים, צבירת ותק מספיק וניקיון מאירועים פליליים ומשמעתיים. כאשר כל אלו מתקיימים הועדה למינוי נוטריונים מתכנסת ודנה בבקשה ומחליטה כיצד יש להמשיך את תהליך הסמכת עורך הדין למתן שירותים נוטריוניים. הועדה יכולה להחליט כי אין לה מידע מספיק וכי היא נותנת למועמד ארכה להגיש מסמכים נוספים המחזקים ותומכים בדעתו וברצונו של המבקש. החלטה אחרת היא החלטה חיובית והמשך תהליך הסמכת עורך הדין למתן שירותים נוטריוניים או סירוב.

    גם אם התקבלה החלטה המסרבת לאפשר לעורך הדין להמשיך בתהליך, הדבר פתוח לערעורים שעשויים להחזיר את הבקשה לשולחן.

    במידה וההחלטה היא לאפשר לעורך הדין להמשיך במסלול, הועדה מפרסמת את שם המועמד במספר ערוצים נגישים לקהל הלקוחות וקולגות ומנהלים נוכחיים או כאלו שהיו בעבר. לאחר כחודשיים, במידה ואין התנגדויות, המועמד יקבל זימון להזמין את חותמותיו כנוטריון: חותמת לחץ ממתכת וחותמת גומי. את תבניות החותמות עליו לשלוח חזרה לוועדה. לאחר שהחותמת מתקבלת על ידי הנוטריון עליו לשלוח בדואר רגיל דוגמאות של שתי החותמות שלו ושל חתימתו. הדוגמאות הללו נשמרות במשרד המשפטים ומשמשות להנפקת חותמות אפוסטיל נדרשות לאישור מסמכי נוטריון בחו”ל.

    האם תפקידי נוטריון בארץ זהים לאלו של נוטריונים בחו”ל?

    בכל ארץ יש פרשנות מעט שונה הנוגעת לתפקידי הנוטריון ומהות התפקיד, כמו גם לדרך שעל אדם לעבור לפני שהוא מקבל מינוי כנוטריון. ישנן מדינות המפרידות בין תפקיד של נוטריון ציבורי ואחר, הפרדה שאינה קיימת בארץ מזה כמה וכמה שנים, ישנן מדינות שאינן דורשות מנוטריון להיות בעל השכלה משפטית כלל (כמו בכמה מדינות בארה”ב) או להיות בעל השכלה משפטית במסלול שונה מאשר זה של עורך דין.

    למרות זאת, נוטריונים בכל רחבי העולם מטפלים באישור ואימות מסמכים ותעודות כאשר מרבית ההגבלות נוגעות לזכויות מורחבות או פחות, תלוי מדינה, וזכויות הנפקה של מסמכים ספציפיים. לדוגמה, דרישות הקדם בלואיזיאנה שבארה”ב לקבלת מינוי כנוטריון ציבורי הן שהאדם יהיה תושב לואיזיאנה בעל זכות הצבעה, בגיר שסיים תיכון, יודע לדבר, לקרוא ולכתוב אנגלית וללא עבר פלילי.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400