לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    התנהלות נוטריון מול משרד המשפטים

    משרד המשפטים ובפרט המחלקה לרישוי נוטריונים שהיא חלק ממשרד המשפטים, היא הגוף מולו נוטריונים בארץ מתנהלים. המחלקה אחראית על מתן רישיונות לנוטריונים, על פיקוח על עבודתם של נוטריונים וכן על מתן שירותים מקצועיים כאלו ואחרים בהם נוטריונים והציבור הרחב יכולים להיעזר.

    רישוי נוטריונים על ידי המחלקה לרישוי נוטריונים של משרד השפטים

    המחלקה לרישוי נוטריונים אחראית על מינוי ועדה למתן רישיון לעורכי דין המבקשים לקבל רישיון לעסוק ולתת שירותי נוטריון. לוועדה למינוי נוטריונים מבנה קבוע בחוק ובה חברים שבעה חברים: שר המשפטים, נוטריון שלושה נציגי ציבור מהן שני עורכי דין ורואה חשבון אחד, ושני נציגים של לשכת עורכי הדין. הועדה אחראית להתכנס מספר פעמים בשנה ולדון בבקשותיהם של עורכי דין שהגישו בקשה לקבל רישיון נוטריון. במסגרת תפקידי הועדה לבדוק תוקף ועמידה בתנאי הסף לקבלת הרישיון – מספר שנות הניסיון הצבור המעשי של עורך הדין, עמידה בדרישת סיום השתלמות נוטריונים, מילוי תקין של הבקשה והגשת כלל המסמכים הנלווים לבקשה באופן תקין. בנוסף הועדה אחראית לבחון כי הנוטריון לא הואשם בעבירה שיש עימה קלון ואינו נחקר בהווה בגין עבירה שכזו וכן כי אין נושאים משמעתיים מול לשכת עורכי הדין שהובילו בעבר או בהווה להשעיית עורך הדין. לאחר בדיקה של תנאי הסף הועדה אחראית על פרסום הבקשה לקבלת רישיון נוטריון ואיסוף התנגדויות ככל שאלו עולות. במידה וקיימות התנגדויות עורך הדין מוזמן לענות על התנגדויות אלו ומתקיים דיון של הועדה לקבלת החלטה האם לתת רישיון נוטריון או לא בהתאם לממצאים שעלו.

    בקרה על אופן פעולתם של נוטריונים

    החוק מגדיר סדרת תקנות שנועדו להסדיר את עבודתם של נוטריונים. בין יתר התקנות נקבע, לדוגמה, תעריף אחיד לקבלת השירותים הנוטריונים השונים, דרך מסוימת בה יש למלא את הטפסים, לשמור ולאחסן העתקים של האישורים שניתנו, וכן תקנות הנוגעות לשמירת סודיות, אופן העסקה (נוטריון אינו יכול להיות לשמש כנוטריון במסגרת עבודתו כשכיר בחברה) ואפילו לדרך בה נוטריון מפרסם את דבר עיסוקו.

    המחקה לרישוי נוטריונים פועלת לא רק במטרה להעניק רישיון נוטריון אלא גם כמפקחת על אותם נוטריונים אשר כבר קיבלו רישיון עיסוק כנוטריונים. מתוקף תפקידה זה, המחלקה מעסיקה מבקרים רבים הפועלים בכל רחבי הארץ ובודקים מאות נוטריונים מדי שנה. תוצאות הבדיקה מדווחות חזרה לוועדה לרישוי נוטריונים אשר מתכנסת ודנה בשיפורים וההבהרות הדרושות לצד החלטה על המשך פעולות כנגד נוטריונים אשר נמצא שהם פועלים שלא במסגרת התקנות שנקבעו: בין אם מדובר באישורים שניתנים ואינם תקניים, סכומים הנגבים בעבור שירותים שאינם הסכומים הנקובים בתעריף הנוטריונים הקבוע – בין אם מדובר על סכום הגבוה מהנקוב בתעריף הנוטריונים או בסכום הנמוך ממנו, וכדומה.

    במידה והמפקח נתקל בחריגה – זו מדווחת ליחידה לרישוי נוטריונים המחליטה האם להעביר את הטיפול בבעיה ליועץ המשפטי לממשלה שאחראי על קבילות בנושא נוטריונים ויכול להחליט להעמיד לדין משמעתי שיכול להסתיים אף בשלילת רישיון נוטריון במידת הצורך.

    מלבד עבודת המפקחים גם הציבור והלקוחות רשאים להגיש תלונו וקובלנות למחלקה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים שגם הם עוברים בחירה במחלקה שלאחריה מתגבשת המלצה האם להעביר את התלונה ליועץ המשפטי לממשלה לצורך העמדה לדין משמעתי.

    שקיפות בפעילות נוטריונים

    נושא נוסף עליו אחראית המחלקה לרישוי נוטריונים במשרד המפשטים היא שקיפות מול הציבור – פרסום פנקס הנוטריונים כולל פרטים לגבי כתובת המשרד והשפות בהן כל נוטריון נותן שירות, פרסום שנתי של תעריף הנוטריונים האחיד, כולל עדכונו בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן, פרסום המועמדים לקבלת רישיון נוטריון ותוצאות פיקוח או תלונות חריגות שנמצאו נכונות וכדומה.

    נושא נוסף בפעולת המחלקה הוא פרסום עדכונים הנוגעים לפעולת נוטריונים וקיום הדרכות מסודרות וימי עיון בתחומים השונים.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400