לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    חשיבותה של צוואה בפני נוטריון

    לצוואה יש תפקיד מפתח בחלוקת הרכוש לאחר מות המצווה. כל אדם, במהלך חייו, צובר רכוש ונכסים. לעתים לנכסים ולרכוש יש ערך סנטימנטלי, לעתים מדובר בערך כספי או פוטנציאל לרווח, לדוגמה כאשר מדובר בזכויות יוצרים וקניין רוחני. האופן בו הרכוש מחולק בין היורשים השונים, וזהותם של היורשים – היא זו המוגדרת על ידי הצוואה המבטאת את רצונו של האדם ובחירתו החופשית.

    צוואה לעומת חלוקת רכוש על פי דיני הירושה

    כאשר אדם לא כתב צוואה בפני נוטריון ונפטר, החוק מגדיר כללים כיצד עזבונו יחולק: מחצית תלך לבן או בת הזוג שנותרו בחיים (אם יש כאלו) ואילו המחצית האחרת תחולק שווה בשווה בין ילדיו. במקרים בהם אין לא בן או בת זוג ולא ילדים – יורשת עזבונו של הנפטר היא למעשה המדינה.

    צוואה, מנגד, מגדירה באופן ברור ומוחלט מי יקבל איזה חלק בעיזבון. אדם יכול להחליט על הורשת חלק מרכושו לאדם שאינו בן או בת זוג או צאצא, ניתן להחליט לחלק את הרכוש בין הילדים לא שווה בשווה אלא בהתאם לצורך, או לחילופין בהתאם לסוג הקשר שהיה למוריש עם כל אחד מילדיו.

    ישנם מצבים בהם הרכוש המוגדר בצוואה אינו מכסה את כלל עזבונו של הנפטר. במקרים אלו, הצוואה תחול על אותם חלקים הנזכרים בה ואילו לגבי אותם חלקים בעיזבון שאינם מוגדרים בצוואה תתקיים חלוקה בהתאם לדיני הירושה.

    למה כל כך חשוב לכתוב צוואה?

    כתיבת צוואה חשובה על מנת למנוע סכסוכים וקרעים במשפחה לאחר המוות. כיוון ומדובר בתקופה וברכוש אשר לחלקו יש ערך סנטימנטלי, רגשי או פרקטי רב, הורשה שאינה מבטאת היטב את רצון המוריש עלולה ליצור סכסוכים בתוך המשפחה. קחו לדוגמה דירה שבה גרו בני הזוג בחייהם. במידה ואין צוואה ואחד מבני הזוג נפטר הרי שהדירה, כמו כל יתר הרכוש, אמורה להיות מחולקת חצי בחצי בין בן הזוג שנותר בחיים ובין הילדים. במידה ואחד הילדים מעוניין בכסף ולקבל את חלקו ממכירת הדירה ולעתים לבן הזוג שנותר לא תוותר ברירה אלא למכור את הדירה ולעבור למקום מגורים חדש למרות עוגמת הנפש והטרחה הכרוכה בכך, דבר שהמוריש לאו דווקא כיוון אליו בחייו.

    כל אדם עושה מסלול חיים שונה ומשאיר אחריו עזבון שונה. אדם שיש לו ילדים מקשרים קודמים, אדם שנותר בקשר קרוב עם בן או בת זוג לאחר הפרידה, זוג גאה החושש לזכויות ילדיהם המשותפים או זכויות בני הזוג שנותרו בחיים לאור ההכרה החלקית מאד של המדינה בזוגיותם, אדם שניתק קשרים עם אחד מילדיו או שרוצה להביע את הערכתו לאחד מהילדים על פני הילדים האחרים כיוון שאותו הילד היה זה שנשא בעיקר עול הטיפול בו באחרית ימיו ועוד. גם מצבים מורכבים הנוגעים למשל לזכויות של קניין רוחני וזכויות יוצרים עלולות להביא לסכסוכים משפטיים ארוכים, יקרים ומיותרים במידה וקיימת צוואה.

    סוגי הצוואות הקיימות

    המדינה מכירה בארבע סוגי צוואות: צוואות בכתב יד, צוואות בפני עדים, צוואות בעל פה (צוואות שכיב מרע) וצוואות בפני הרשות. הבעיה המרכזית הנוגעת לקיום צוואות כרוכה בתקפות ומהימנות הצוואה. על מנת שצוואה תחשב מהימנה עליה להיות כתובה בהתאם לכללים מסוימים, כאשר עורך הצוואה היה מודע היטב לתוכנה והצהיר כי זהו רצונו ולאחר שהוכח כי אכן היה מדובר ברצון חופשי וכי הצוואה לא נכתבה תחת כפייה. הצוואה הנחשבת מהימנה ביותר וזהה למעשה בתוקפה לפסק דין הניתן על ידי בית המשפט היא זו אשר מתקבלת ומאושרת על ידי נוטריון בהתאם לכללים המקובלים.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400