לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה

    ייפוי כוח נוטריוני למשיכת כספי הפיקדון האישי

    לאחר תום השירות הצבאי, שירות בן שנים בו השכר שאנשים ששירתו קיבלו היה משול לדמי כיס מורחבים, חיילים זוכים להטבות שונות. מלבד מענק השחרור הם זוכים גם לפיקדון אישי שאותו הם יכולים לבחור לנהל בסניפי בנק הפועלים או בנק לאומי. הפיקדון הזה הוא זמני לתקופה של שבע שנים בלבד. חייל שלא משך את כספי הפיקדון האישי גם לאחר שבע שנים, למעשה מאבד את זכאותו לסכומים אלו, סכומים שאינם מבוטלים ותלויים באופי ומשך השירות של אותו חייל או מתנדב בשירות הלאומי.

    משיכה מותנת

    הפיקדון האישי הוא פיקדון מוזר מבחינת אופי שבה הכספים נמשכים. בחמש השנים הראשונות לאחר השחרור ישנן רק שש מטרות שלצורכן יכול החייל המשוחרר למשוך כספים אלו: לימודים, רכישת מקצוע, לימודי נהיגה, הקמת עסק, נישואין ורכישת דירה. במידה והכספים לא שימשו לאף אחד ממטרות אלו, יכול החייל המשוחרר בתום חמש שנים – ובלבד שלא עברו עדיין שבע שנים מיום השחרור – למשוך את הכספים בפיקדון לכל מטרה שהיא, כמזומן. מדובר בסכומים שגובהם נע עבור מרבים החיילים בין 13,000-25,000 ₪, כך שלא מדובר בסכומים שהולכים ברגל.

    איך מושכים כספים מהפיקדון האישי?

    על מנת למשוך כספים מהפיקדון האישי יש להציג בפני פקידי הבנק הרלוונטי תעודות: תעודת זהות, תעודת שחרור וכדומה. מרגע שנבחר בנק – לאומי או פועלים – יתר כספי הפקדון ממשיכים להתנהל באותו הבנק.

    ניתן לבקש למשוך את כספי הפיקדון האישי באזור האישי של אתר  האגף והקרן לחיילים משוחררים של משרד הבטחון. הכספים יועברו לאחר אישור הבקשה לחשבון הבנק של המבקש, כפי היה רשום בזמן השחרור. אם חשבון הבנק ישתנה, הדרך היחידה למשוך את כספי הפקדון היא באמצעות בנק הדואר. בבנק הדואר ניתן למשוך כמזומן סכומים של עד 11,000 ₪. סכומים גבוהים מזה חובה להעבירם דרך חשבון בנק עדכני.

    במידה ומבקש הבקשה אינו נמצא פיזית בארץ, למשל במידה והוא שוהה לצורך לימודים או עבודה בחו”ל, או אם למבקש הבקשה אין חשבון בנק עדכני ניתן לקבל את כספי הפקדון על ידי חתימה על ייפוי כח נוטריוני לקרוב משפחה אשר ייתן את פרטי הבנק שלו וההעברה תבוצע אליו.

    פקדון קורונה

    בתקופת הקורונה הוחלט על שינוי אשר יאפשר גם לחיילים שעדיין לא עברו חמש שנים מתקופת שחרורם למשוך חלק מכספי הפקדון לכל מטרה. עבור חיילים שהשתחררו לפני 19.1.2019 הסכום הניתן למשיכה הוא בגובה 7500 ₪ או עד יתרת הפיקדון (הסכום הנמוך מבין שניהם) ומי שהשתחרר לאחר מכן יוכל למשוך 11,000 ₪.

    משיכה למטרה נישואין – או ידועים בציבור

    משיכת כספי פיקדון אישי למטרת נישואין כוללת מצבים בהם זוגות נרשמו כידועים בציבור ויכולים להציג הסכום ממון או הסכם לחיים משותפים וכוללת גם נישואים אזרחיים בחו”ל. ההמלצה הקיימת היא למשוך את כספי הפיקדון במלואם כאשר קיימת עילת נישואין / ידועים בציבור / נשואים אזרחיים בחו”ל. במקרה זה המשיכה אינה מותנית בהוכחה של כמות ההוצאות.

    מתי נדרש ייפוי כח נוטריוני למשיכת כספי פיקדון אישי?

    קיימות שתי שיטות למשיכת הכספים:

    • העברה ישירה במקרה בו פרטי הבנק ומספר החשבון לא השתנו מאז הפרטים שנמסרו בעת השחרור
    • העברת לבנק הדואר ומשיכה מאחד הסניפים כאשר ניתן למשוך במזומן רק עד 11,000 ₪ אחרת חובה להעביר את הכספים לחשבון בנק בהתאם להוראת המבקש

    שימו לב שהזיהוי בבנק הדוא4ר הוא רק באמצעות תעודת זהות – דרכון, רישיון נהיגה וכדומה לא יתקבלו. במידה ולמבקש אין חשבון בנק, או שאינו יכול להופיע בגופו ולהזדהות בבנק הדואר, הוא יכול לחתום על ייפוי כח נוטריוני למשיכת כספי פיקדון אישי, בין אם במזומן או במתן פרטי חשבון בנק של מקורב מיופה כח.

    משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגליתתרגום נוטריוני ברוסיתתרגום נוטריוני ספרדיתתרגום נוטריוני רומניתתרגום נוטריוני אוקראיניתתרגום נוטריוני צרפתית

    Leave a comment

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400