נוטריון אירנה פיין

שירותי תרגום נוטריוני 

051-5533400

צרו קשר עכשיו להצעת מחיר ללא תשלום

 

מתי נזדקק לשירותי נוטריון?

כל מי שאי פעם ניסה להתנהל אל מול מוסד רשמי כלשהו יודע שהדבר כרוך בהגשת מסמכים ממסמכים שונים, כאשר הדרישות הבירוקרטיות, לכאורה, עלולות להיות נוקשות מאד. קחו לדוגמה מצב בו ישראלי נולד בארה”ב אך הוריו חזרו או עלו ארצה כשהיה תינוק, בתקופה שבה עדיין לא הוצא מספר ביטוח לאומי אמריקאי אוטומטית בזמן הלידה. היום,  אותו ישראלי ימצא את עצמו במצב אבסורדי בו  מצד אחד הוא נחשב לאזרח אמריקאי וככזה הוא יהיה חייב בהגשת דו”ח שנתי, אבל מצד שני ללא מספר ביטוח לאומי אמריקאי – הוא אינו יכול להגיש את הדו”ח השנתי. השלב הראשון בתיקון המצב הוא הוצאת מספר SSN. הבעיה היא שהדרישה האמריקאית להוצאת מספר SSN היא בירוקרטית ומסורבלת. חסרה חותמת בתעודת לידה? לך תוציא תעודת לידה חליפית, השם השתנה, למשל בעקבות נישואין? תציג לפחות 2-3 מסמכים רשמיים המעידים על שינוי השם. זו אינה הבעיה היחידה. אותו ישראלי שחי כל חייו בישראל נאלץ פתאום להגיש מסמכים רשמיים שהוצאו בישראל, בעברית. אבל את המסמכים יש להגיש לשגרירות האמריקאית – באנגלית.  שירותי נוטריון כוללים תרגום רשמי של מסמכים משפטיים רשמיים, העתקים ובכלל – עיסוק במסמכים וחתימות, ומתן אישור משפטי רשמי להם – בדומה לאישור שניתן לקבל בבית המשפט.

אילו שירותים אפשר לקבל מנוטריון?

כאשר עורך דין מקבל אסמכת נוטריון מהמדינה הוא למעשה מקבל אישור לתת שירותי נוטריון מוגדרים וקבועים בחוק. מדובר ברשימה מסודרת, לא מאד ארוכה – אבל מאד נחוצה. מרבית השירותים אותם ניתן לקבל מנוטריון סובבים סביב העיסוק במסמכים רשמיים ומשפטיים: תעודות רשמיות, הסכמים, חוזים, ייפוי כח, צוואות, תצהירים, אישורי חיים וכדומה.

שירותי נוטריון – אימות חתימה על מסמך, מתי נזדקק?

שירותי נוטריון כוללים אימות חתימה על מסמך. המסמך יכול להיות כל מסמך – הסכם, חוזה, ייפוי כח וכדומה. במסגרת השירות הזה נוטריון מוודא את זהות החותמים, ומוודא כי החותמים מבינים על מה חתמו וכי החתימה היא חוקית, כלומר ללא כפייה משום סוג שהוא.

מתי נזדקק לשירותי נוטריון – אימות חתימה? מקרה נפוץ הוא זה שבו אימות חתימה נוטריוני נדרש לצורך מתן ייפוי כח לבנק לצורך קבלת משכנתא. ייפוי כח לבנק לקבלת משכנתא הוא ייפוי כח בלתי חוזר – לחותם אין אפשרות לחזור בו ממתן ייפוי הכח עד שהתנאים המוגדרים בייפוי הכח מתקיימים, כלומר כל הלוואת המשכנתא הוחזרה. ייפוי הכח נותן לבנק את האפשרות למכור את הדירה במידה והלווה לא עמד בתנאי ההחזר. חתימה על ייפוי כח מסוג זה היא חתימה שעלולות להיות לה משמעויות כבדות מאד – איבוד הדירה במקרה של אי עמידה בתנאים. לכן, החוק והבנק דורשים כי ייפוי כח מסוג זה יינתן כייפוי כח נוטריוני – ייפוי כח שהחתימה עליו מאומתת על ידי נוטריון.

גם כאשר ניתן ייפוי כח אחר במקרים של הסכמי נדל”ן – לדוגמה לעורך דין – עדיף כי החתימה תהיה באימות חתימה נוטריוני.

שירותי נוטריון – אישור שהחתום במסמך על שם זולתו מוסמך לכך – מתי נזדקק?

המקרה הקלאסי שבו יש צורך להשתמש בשירותי הנוטריון הללו הוא כאשר עורך דין מייצג תאגיד. תאגיד, שהוא ישות שאינה אנושית – לא יכול לחתום. אישור הנוטריון מהווה תיקוף חוקי לכך שהחותם על המסמך, עורך הדין שמייצג את התאגיד – הוא בעל זכות משפטית לעשות זאת.

שירותי נוטריון – אישור העתק זהה למקור – מתי נזדקק?

לא תמיד שירותי הנוטריון כוללים תרגום. לעתים, יש צורך למסור לגורם מוסדי כלשהו מסמך ורוצים להשאיר את המסמך המקורי בידנו. לדוגמה, נניח שמקום העבודה הפוטנציאלי עליו פנינו דורש תעודת יושר מהמשטרה. אחרי ששילמנו, טרחנו והוצאנו את תעודת היושר, היינו שמחים להשאיר את התעודה המקורית בידינו למקרה בו מעסיק פוטנציאלי אחר ירצה לקבל את אותה התעודה. במקרה זה ניתן לפנות לנוטריון על מנת לקבל אישור כי הצילום של התעודה המקורית זהה לתעודה המקורית ולכן אפשר להשתמש בו כראייה או כאילו היה המסמך המקורי.

שירותי נוטריון – אישור נכונות תרגום של מסמך, מתי נזדקק?

שירותי תרגום נוטריוני של מסמכים הוא אחד השירותים הנפוצים ביותר כיום. השירות הזה נדרש כמעט בכל מקרה שבו יש לבצע פעולות במדינה אחת על סמך תעודות שהוצאו במדינה הדוברת שפה אחרת. ישנן דוגמאות רבות לצורך בתרגום נוטריוני, לדוגמה: אנשים המבקשים להינשא בנישואים אזרחיים בחו”ל. על מנת לעשות זאת יש להוציא תעודות בישראל המוכיחות את המצב המשפחתי, הגיל – וכל מסמך אחר הקשור לסטאטוס שיאפשר לבני הזוג להינשא בחו”ל דוגמה תעודת גירושין, פטירה, נישואין, לידה, תמצית רישום של משרד הפנים וכדומה. לפני שניתן יהיה להשתמש במסמכים אלו יש להשתמש בשירותי תרגום נוטריוני על מנת לתרגם את המסמכים לשפה שבה ישמשו – במדינה בה יהיה צורך להשתמש בהם.

מקרים אחרים שבהם יהיה צורך להשתמש בשירותי תרגום נוטריוני הוא מקרה בו מנסים להוציא אזרחות זרה או לעבור למדינה אחרת באופן זמני או קבוע למשל לשם רילוקיישן לצרכי עבודה, לימודים או כל צורך אחר. בארץ, מקרים נפוצים אחרים בהם יש צורך בשירותי תרגום נוטריוניים הם מקרים בהם יש להסדיר מעמד תושב לעובד זר המגיע עם תעודת ממדינה זרה ממנה הם הגיעו.

שירותי נוטריון – אישור תצהיר משפטי – מתי נזדקק?

במקרים רבים, במיוחד בימים אלו, רצוי להימנע מלהופיע במקומות ציבוריים, למשל בבתי משפט. לתצהיר משפטי שנחתם בפני נוטריון יש אפשרות להחליף תצהיר בעל פה שניתן בבית המשפט. בעלי מקצוע שצריכים לעתים להופיע בבית משפט על מנת לתת חוות דעת משפטית בנוגע לסכסוכים כאלו ואחרים יכולים להשאיר הצהרה בפני נוטריון שתשמש במקום הופעה בבית המשפט, דבר שיחסוך להם בזבוז זמן מצד אחד וימנע את הצורך להופיע ממש בבית המשפט.

שירותי נוטריון – אישור חיים – מתי נזדקק?

אנשים שהגיעו ממדינות זרות ועברו להתגורר בארץ עדיין מקבלים מדי פעם קצבאות שונות ממדינות זרות. על מנת להמשיך ולקבל את הקצבה, יהיה על מקבל הקצבה לשלוח למדינה ממנה הקצבה מגיעה אישור שהוא עדיין בין החיים אחת לתקופה. כחלק משירותי הנוטריון הוא יכול לספק אישור חיים כזה בשפה הנדרשת.

שירותי נוטריון – אישור נכונותה של רשימת מצאי – מתי נזדקק?

כאשר עסק נזקק לרשימת מלאי לצורך חוקי או משפטי כלשהו – למשל לצורך מכירת העסק, הוכחת שווי העסק וכדומה – ניתן לקבל אישור נכונות של רשימת מצאי מנוטריון המבין בתחום ומאשר בעצמו את הרשימה.

שירותי נוטריון – אישור העדה של מסמך סחיר – מתי נזדקק?

כאשר יש צורך משפטי לתת עדות כי תמורת מסמך עסקי  כלשהי לא קוימה – למשל חוזה שכירות כאשר השוכר לא שילם דמי שכירות, או חוזה מכר כאשר הקונה לא שילם עבור התמורה – נוטריון יכול להוציא עישור העדה נדרש שכזה.

שירותי נוטריון – אימות הסכם ממון טרום נישואין – מתי נזדקק?

כאשר בני זוג מתכוונים להינשא ועדיין לא נישאו הם יכולים להחליט לחתום על הסכם ממון טרום נישואין. במסגרת הסכם שכזה הם יכולים להחליט מה תהיה התנהלותם הפיננסית במקרה שבו בני הזוג ייפרדו ביום מן הימים. ללא הסכם ממון שכזה חוקי המדינה הסטנדרטיים יהפכו תקפים ולא תמיד יעבדו לטובת בני הזוג, למשל במקרה בו לאחד מבני הזוג יש דירה קודמת, עסק או ילדים מקשרים קודמים.

הסכם ממון בין בני זוג יכול להיחתם בכל שלב, גם לאחר הנישואין וגם במקרה בו בני הזוג אינם מתכוונים להינשא כלל אלא להיות “ידועים בציבור”. במקרים אלו, יחד עם זאת, יש לאשר את הסכם הממון בבית המשפט. כיוון שהסכמי ממון רבים נחתמים טרום נישואים – ניתנה לנוטריון הסתמכות לשמש במקום  בית המשפט ולאמת הסכמי ממון שכאלו.

שירותי נוטריון – אימות צוואה בפני הרשות – מתי נזדקק?

כל אדם הרוצה לרשום צוואה יכול לעשות זאת בצורות שונות, אולם הדרך הבטוחה ביותר לערוך ולחתום על צוואה היא בפני נוטריון אשר מאמת את החתימה נוטריונית, דרך השקולה לאישור הצוואה על ידי רשם הצוואות או בית המשפט ואינה דורשת שימוש בעדים.

שירותי נוטריון – עריכת מסמכים משפטיים – מתי נזדקק?

כאשר חוזה נחתם ואומת בנוכחות נוטריון, למשל, ויש צורך לערוך את המסמך במועד מאורח יותר – ניתן לעשות זאת רק על ידי הוצאת אישור נוטריוני נוסף לביצוע העריכה או השינוי.

שירותי נוטריון – שירותי נוטריון ציבורי על פי דין אחר – מתי נזדקק?

כאשר קיים חוק זר שדורש אישור של נוטריון ציבורי, תפקיד שבארץ אינו קיים בנפרד מתפקיד הנוטריון – נוטריון יכול לתת שירותים אלו.

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400