נוטריון נישואים אזרחיים

נישואים אזרחיים אינם יכולים להיערך בישראל, אלא אם מדובר בחסרי דת. בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות בוחרים להינשא בנישואים אזרחיים, או שנאלצים לעשות זאת, כיוון שאינם יכולים להינשא בחתונה דתית.

 

חתונה אזרחית בחוץ לארץ

חברות נסיעות גילו את הפוטנציאל ומציעות חבילות נישואין, שמשלבות את קיום טקס החתונה יחד עם ירח דבש. החבילה כוללת גם את ארגון המסמכים הנדרשים והדרכה של הזוג, כדי לאפשר את טקס החתונה. יש כאלה, אשר מעדיפים לארגן את הטקס באופן עצמאי, על-מנת לחסוך בעלויות. קפריסין היא היעד המועדף למרבית הישראלים, המעוניינים בחתונה אזרחית

 

כמה הנחיות בסיסיות לחתונה בקפריסין:

  1. בני הזוג צריכים להצטייד בתמצית רישום, אותה הם מקבלים במשרד הפנית. התעודה מהווה הוכחיה, שבני הזוג לא נשואים. תוקף תמצית הרישום, עד 3 חודשים לפני הנישואין.
  2. התעודה צריכה להיות מתורגמת לאנגלית, באופן זהה לחלוטין לתמצית הרישום המקורית, כולל בעיצוב. התרגום צריך להתבצע ע”י נוטריון עם חותמת אפוסטיל. כל אחת מהתעודות של כל אחד מבני הזוג, המקורית והמתורגמת צריכים אישור וחותמת.
  3. עוד לפני הנסיעה לחו”ל צריכים בני הזוג לתאם עם  “קצינת הנישואין” של העיר בה הם מתכוונים להתחתן, את נושא החתונה. עליהם לשלוח לה באמצעות ה- e-mail  את המסמכים המקוריים והמתורגמים, ולתאם אתה את מועד עריכת הטקס. עם סיום הטקס, עליהם לדאוג להעברת תעודת הנישואין למשרד המשפטים בניקוסיה, שיחתים אותה בחותמת אפוסטיל, כדי שמשרד הפנים הישראלי יכיר בה.

חתונה ומשרד הפנים

משרד הפנים מכיר בנישואים אזרחיים בחו”ל, בדיוק כמו בחתונה דתית בישראל. על בני הזוג לגשת למשרד עם תעודת הנישואים, שחתומה בחותמת אפוסטיל, והרישום נעשה באופן מיידי. בני הזוג יירשמו בתעודות הזהות שלהם ובמרשם האוכלוסין כזוג נשוי. זכויותיהם זהות לאלה של זוגות שנישאו בטקס דתי.

 

ילדים ממזרים

נישואים אזרחיים בחו”ל הם האפשרות היחידה של פסולי חיתון להינשא, כמו ילדים ממזרים, נישואי כהן וגרושה, נישואים מעורבים של יהודי ושאינו יהודי, ונישואין בין בני זוג שאינם מעוניינים להינשא בטקס דתי. ילדים ממזרים, הם ילדים, שנולדו כאשר אמם אישה נשואה ואביהם אינו בעלה. כיוון, שהדת היהודית מחמירה מאד עם הקלון שנושא איתו ממזר, בית הדין הרבני נמנע לבקשת בעלים לערוך בדיקת רקמות, וכופה עליהם את ההורות לילד. יחד עם זה יש מקרים נוספים, שבהם ילדים נולדו ממזרים. ממזר הוא פסול חיתון, ולכן יכול להינשא רק בנישואין אזרחיים.

 

הסכם ממון

הסכם יחסי ממון הוא מתנה נהדרת לכל זוג שמתחתן בנישואין אזרחיים או דתיים. ההסכם נועד להסדיר את יחסי הממון בין בני הזוג לאורך שנות נישואיהם. מפורט בו הרכוש שכל אחד מבני הזוג החזיק טרם הנישואים, ואיזה מהם, אם בכלל יהפכו להיות נכסים משותפים. הסכם יחסי ממון קובע את דרכי השיתוף הפיננסי בין בני הזוג, ההתנהלות הפיננסית ביניהם, את מועד תחילת השיתוף, וכו’. בהסכם מוגדר מנגנון פירוק השותפות הכלכלית במקרה של פרידה, ומפרט כללים לחלוקת הרכוש.

 

בית הדין הרבני

למרות הנישואים האזרחיים הגירושין יהיו באישור בית הדין הרבני בלבד. אמנם בני הזוג יפנו לבית המשפט לענייני משפחה, אך זה ייאלץ לפנות ולבקש את אישור בית הדין הרבני לגירושין. מתברר, שמדובר בתהליך, שעלול לקחת מספר חודשים. אגב כך יצוין, שבן זוג, אשר יחפוץ בכך, יוכל לערב את בית הדין הרבני בתהליך הגירושין, למרות הנישואים האזרחיים.

 

 

 

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400