עורך דין נוטריון


עורך דין נוטריון הוא אדם המורשה לעסוק בעריכת דין, לאחר לימוד מקצוע המשפטים, תקופת התמחות והצלחה במבחני לשכת עורכי הדין. בישראל, מוסדרים התנאים לעיסוק בעריכת דין בחוק לשכת עורכי הדין, התשכ”א 1961. תפקידיו של עורך הדין הם ייצוגו של אדם אחר בפני גורמים שיפוטיים כמו בתי משפט, בית דין, בוררים וסמכויות שיפוטיות נוספות, ייעוץ משפטי לפרטים אחרים, עריכת מסמכים משפטיים כמו חוזים אישיים, חוזי עבודה, חוזים אחידים ועוד. בישראל היחס בין עורכי דין לאוכלוסיה הוא מהגבוהים בעולם, ובכל שנה נוספים מאות עורכי דין למעגל העבודה. קבוצה גדולה של עורכי דין בישראל עובדים לרוב במשרדי עורכי דין גדולים או במשרדים עצמאיים. קבוצה קטנה יותר עובדת כיועצים משפטיים לחברות גדולות וקטנות. בנוסף ישנה את הקבוצה שעובדת במוסדות המדינה השונים. בקרב אוכלוסיית עורכי הדין, נהוג להתמחות ולעסוק במספר תחומים מצומצם, אך ישנם עורכי דין שמספקים שירותים בנוגע לתחומים רבים.

שיטת המשפט בישראל

שיטת המשפט הנהוגה בישראל היא השיטה האדברסרית. בשיטת משפט זו תפקידו של השופט הוא לשמש כמכריע פסיבי, לפי עובדות, עדויות וטיעונים המובאים לפניו על ידי בעלי הדין. ניתן לומר שעורכי דין הם שחקנים רב-פעמיים במערכת משפט אדברסרית כמו שלנו. לכל עורך דין יש חלק גדול בכל הנוגע להליך המשפטי. משמעות המושג שחקנים רב-פעמיים הוא שעורכי דין נוהגים לחזור אל בין כותלי בית המשפט, בתדירות רבה יותר מאשר אזרחים שאינם מוסמכים כעורכי דין. עורכי דין מתחלקים ל-2 בנוגע לתחום התמחותם: אפשרות ראשונה היא  עורך דין המתמחה בתחום אחד או מספר תחומים מעטים. אפשרות שנייה היא שעורך דין מתמחה במגוון רחב של תחומים משפטיים. האפשרות הראשונה מייצגת את עורכי הדין אשר מתמחים במספר תחומים מועט ולכן צוברים יותר ניסיון באותו תחום. עורכי דין אלה נחשבים לעורכי דין מומחים יותר. האפשרות השנייה מייצגת עורכי דין שבוחרים להתמחות במספר רב של תחומים ועקב כך הם צריכים להתמחות במגוון רחב של נושאים, שמקשה על רכישתה של מומחיות רבה.

לימודי משפטים

לימודי עריכת דין הפכו לפופולריים מאוד בשני האחרונות במדינת ישראל. כפי שנאמר מעלה, במדינת ישראל יש את היחס הגדול ביותר בעולם בין מספר עורכי הדין לאזרחים. מצב זה גרם להצפה של עורכי דין בשוק העבודה בישראל. בעבר ניתן היה ללמוד עריכת דין בישראל רק באוניברסיטאות. הביקוש הגדול גרם לכך שתנאי הקבלה הפכו לנוקשים ומעטים הצליחו להתקבל ללימודים באוניברסיטאות. בשלב מאוחר יותר הוחלט כי גם מכללות יוכלו ללמד לימודי משפטים וזה השלב שהוביל לעליית מספר עורכי הדין בישראל. גם היום, למרות מאמצים רבים הנעשים על מנת להפחית את מספר עורכי הדין בישראל, בכל שנה שחולפת ניתן לראות עלייה במספר המבקשים ללמוד משפטים בישראל.

 

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400