נוטריון אירנה פיין

שירותי תרגום נוטריוני 

051-5533400

צרו קשר עכשיו להצעת מחיר ללא תשלום

 

נוטריון – כל השירותים הנוטריוניים

שירותים נוטריוניים הם שירותים של עורכי דין מיוחדים, בעלי הסמכה מפורשת מטעם המדינה, המוסמכים לאמת ולאשר מסמכים וחתימות. ישנם שירותים רבים אותם נוטריון יכול לספק ללקוחותיו שנכנסים תחת המטרייה הרחבה של אישור חתימה, ומוסדות רבים אשר דורשים אישור נוטריוני על מנת לקבל העתקים ותרגומים של מסמכים. בואו נתחיל מההתחלה – מי הם נוטריונים?

מה הוא נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין מנוסה שיש לו רקע עשיר וניסיון רב שנים עם מערכת החוק הישראלית. לא כל עורך דין הוא נוטריון, גם כאלו שצברו מספיק ניסיון על מנת לקבל הסמכה ככאלו. על מנת לקבל הסמכה כנוטריון על עורך הדין להגיש בקשה, לעבור אסמכה ולעמוד בפני ועדה שתמליץ האם לתת לו אישור לעבוד כנוטריון. מעבר לכך, על הנוטריון להראות כי יש לו עבר נקי מאישום פלילי או השהייה מלשכת עורכי הדין וכמובן להיות אזרח ישראלי.

מי שעמד וקיבל המלצה מטעם הועדה לקבל אישור לעבוד כנוטריון, מזמין חותמת מיוחדת אישית של נוטריון שכוללת את הזיהוי שלו בנוטריון בארץ ומשאיר זיהוי חתימה וחותמת בספר הנוטריונים במשרד המשפטים. היכולת לזהות את הנוטריון כאחד שקיבל אישור מטעם המדינה לשמש כנוטריון היא חיונית על מנת שאישורים שנוטריון ישראלי מפיק יוכלו להיות מוכרים גם במדינות זרות.

לנוטריון יש רשימה סגורה של סמכויות שמתווספות מעבר לסמכויות שיש לו כעורך דין רגיל. כל סמכות מעבר לרשימה זו דורשת אישור של הסמכות בחקיקה.

אימות חתימה

שירות נוטריוני של אימות חתימה משמעו כי נוטריון יכול לאמת כי מסמך מסוים נחתם על ידי אדם מסוים, מרצונו החופשי ותוך הבנת המשמעות של החתימה על המסמך. לפי קבלת אישור כזה הנוטריון יזהה את האדם החותם באמצעות תעודה רשמית (תעודת זהות או דרכון, בדרך כלל) וכן יוודא את הנסיבות בהן האדם הגיע לחתוך על המסמך. אישור נוטריון לא יינתן במקרה בו יש חשש כי החותם עושה זאת כיוון שהחתימה נכפתה עליו, או שיש מצב שהוא אינו מבין את משמעות החתימה לאישורה. משום כך, לדוגמה, במידה והחתימה מתבצעת על ידי אדם חולה המאושפז בבית החולים, לפני שהנוטריון יאשר את החתימה הוא יקבל אישור רפואי מרופא מטפל כי האדם כשיר לחתום על מסמך משפטי. דוגמה אחרת היא במקרה בו האדם אינו דובר את השפה שבה המסמך כתוב – שאז הנוטריון ידאג לתרגם ולהסביר לחותם על תוכן המסמך ומשמעותו.

אימות חתימה יכול להתבצע על שלל מסמכים משפטיים, לדוגמה: ייפוי כח שנחתם בעת רכישת דירה, חתימה על הסכמים מסחריים ואחרים וכדומה.

אישור שהחתום במסמך, על שם זולתו, מוסמך לכך

כאשר החתימה על המסמך מתבצעת לא על ידי הגורם המשפטי עצמו אלא על ידי בא כח, לדוגמה עורך דין במקרה שישות החתומה היא תאגיד או מיופה כח. כאן, האימות אינו רק נוגע לחתימה עצמה אלא גם לזכותו של החותם לחתום על המסמך מלכתחילה.

אישור נכונות העתק של מסמך

כל אדם צובר תעודות רשמיות במהלך חייו: תעודת לידה, תעודת נישואין או גירושין, תעודות פטירה, תעודות המעידות על השכלה או מקצוע וכיוצא בזה. ישנם מוסדות רבים הדורשים לקבל העתקים ממסמכים אלו. לדוגמה: בקבלה למוסד לימודים ידרשו לראות תעודה על הלימודים הקודמים, בקבלה לעבודה ידרשו לראות תעודות מקצוע ועל מנת לקבל קצבה ממדינה זרה יהיה צורך לשלוח להם העתק של דרכון או תעודות לידה או אחרת. הבעיה היא שאינכם רוצים לשלוח את התעודה המקורית לכל אותם מוסדות אלא רוצים שהתעודה המקורית תישאר בידכם – לכן מצלמים את התעודה. על מנת שצילום התעודה יהיה בעל תוקף משפטי, עליו לקבל אישור נכונות העתק של מסמך על ידי נוטריון.

אישור נכונות תרגום של מסמך

כאשר מסמך נדרש על ידי מדינה זרה או שהופק במדינה זרה ונדרש בישראל, יהיה צורך לתרגם את המסמך לפני שניתן יהיה להציג אותו בפני המוסד שביקש לראות את התעודה. נוטריון יכול לתת אישור משפטי כי המסמך שתורגם זהה בתוכנו למסמך המקורי.

קבלה ואישור של תצהיר משפטי

נוטריון יכול לתת אישור משפטי על תצהיר משפטי שהושמע בפניו ונחתם על ידי המצהיר, אחרי שהאחרון שמע אזהרות לגבי המשמעות החוקית למתן עדות שקר.

אישור חיים

הפקת אישור המעיד כי אדם מסוים היה בין החיים בתאריך מסוים, נדרש לעתים לצורך קבלת קצבאות ממדינות זרות.

אימות הסכם ממון שנחתם טרום נישואין

נוטריון יכול לתת תוקף משפטי להסכם ממון שנחתם בין בני זוג לפני שאלו נישאו כאשר היה בכוונתם להינשא. יתר הסכמי הממון מאושרים רק על ידי בית המשפט או בית דין.

עריכת צוואה ברשות

נוטריון יכול להעניק תוקף משפטי לצוואה שנחתמה בפניו, גם אם הדבר נעשה ללא עדים.

עריכת מסמך משפטי

לא כל מסמך ניתן לערוך, ולא כולם רשאים לערוך מסמך. כאשר נוטריון מורשה לערוך מסמך, או לבצע בו פעולה אחרת, הוא יכול – ולפעמים הדבר אף נדרש אם מתוקף סוג המסמך (למשל צוואה שנחתמה בפני נוטריון) או כמפורט במסמך משפטי אחר.

אישור נכונותה של רשימת מצאי

כשגוף מסחרי עורך רשימת מלאי ועליו להגישה בפני גורם משפטי או אחר הדורש אישור משפטי – נוטריון יכול לספק אישור לגבי נכונותה של רשימת המצאי.

העדה של מסמך סחיר

כאשר שטר חולל, נוטריון יכול להוציא אישור לכך שהשטר חולל. מדובר למעשה בהתראה כאשר מתבצע אי תשלום שטר.

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400