הקשר של נוטריון ליציאת קטינים מהארץ ולחזרתם

הן יציאה של קטין לחו”ל והן חזרה שלו לארץ, מצריכות סיוע נוטריוני. ישנם כמה מקרים בהם קטין יוצא מהארץ ונזקק לאישור נוטריוני לשם כך. נוסף על כך, ישנם מקרים בהם הורה או הורים של קטין חוזר יזדקקו לסיוע נוטריוני על מנת לממש את זכויותיו בארץ. במאמר הבא תוכלו להכיר כמה מהמקרים, ולהבין מה דרוש בכל אחד מהם.

באופן כללי- למה נדרש לעיתים אישור על יציאת קטין לחו”ל?

הסיבה הכללית בגינה נדרש אישור כזה היא החשש מחטיפת קטינים ישראלים למדינות אחרות. נכון, שבדיוק בעניין זה קיימת אמנת האג שמטרתה להסדיר את החזרת הקטינים החטופים לארצם, אך מפני שהנושא רגיש, לעיתים החוק מחייב הצגת אישור בו נוטריון מצהיר כי הורי הקטין (או הורה אחד, במקרה של גירושין) הסכימו ליציאתו מהארץ עם המלווה.

מה צריך לכלול אישור יציאה מהארץ של קטין?

אישור יציאה מהארץ של קטין צריך לכלול את כל הפרטים של הקטין, הפרטים של המלווה או המלווים שלו, את תאריך היציאה המדויק ותאריך החזרה (אם אין תאריך חזרה מדויק אז את תאריך החזרה המשוער) ואת המקום או המקומות אליהם טס הקטין. בנוסף, כדאי שהאישור יהיה בעברית וגם באנגלית, שהיא שפה בינלאומית. כמו כן, האישור צריך לכלול חתימת נוטריון, וכדי להכין את האישור המצהירים צריכים להתייצב בפני הנוטריון עם תעודות מזהות שלהם ותעודת זהות או דרכון של הקטין.

באיזה מקרים נדרש אישור יציאה לחו”ל עבור קטין?

  1. הורים גרושים- למשל כאשר ההורים גרושים ואחד ההורים רוצה לקחת את הקטין לחו”ל איתו, ללא ההורה השני, יש צורך באישור של ההורה השני, חתום על ידי נוטריון שההורה אכן מאשר להורה הראשון להוציא את הילד המשותף מגבולות המדינה. 
  2. נסיעה של קטין בלוויי חבר או קרוב משפחה- בכל מקרה שהמלווה אינו ההורה של הקטין או האפוטרופוס החוקי שלו, נדרשת הצהרה הורית מאושרת על ידי נוטריון ליציאה של הקטין מהארץ. בין אם מדובר בסבא וסבתא ששוהים בחו”ל, או בחבר של המשפחה, כל מי שהוא אינו ההורה של הקטין ונוסע עם הקטין ללא ליווי הורי, זקוק לאישור יציאה מהארץ מאושר על ידי שני ההורים של הקטין וחתום על ידי נוטריון.

באיזה מקרים של חזרת קטין לארץ יש להסתייע בנוטריון?

בשונה מהמקרים שפירטנו עד כה, בהם הקטין יוצא לחו”ל לתקופת זמן קצרה ומוגבלת, ישנם גם מקרים בהם קטינים שהתגוררו בחו”ל עם הוריהם חוזרים לארץ רק בחזקת אחד ההורים. במקרים כאלו, בהם הורה יחיד חוזר לישראל עם קטין או קטינים, ההורה חייב להגיש למשרד העלייה והקליטה תצהיר בו ההורה שנשאר בחו”ל מאשר את מגוריהם של הקטינים בישראל במשמורת ההורה החוזר. גם אישור כזה צריך להיות חתום בידי נוטריון בצירוף חותמת אפוסטיל. ישנה אפשרות נוספת והיא חתימה בפני הקונסול הכללי של ישראל בחו”ל.
נוסף על כך, על מנת שהקטינים יוכלו להיות מוכרים על ידי הביטוח הלאומי בארץ, יש לבצע תרגומים נוטריונים של שלל מסמכים, למשל של דרכוני הילדים. לעיתים הזיהוי בפני ביטוח לאומי מסתבך עבור של קטינים שחוזרים מחו”ל. במקרים כאלו אנו ממליצים בחום להיעזר בשירותו של עורך דין ביטוח לאומי מנוסה, שיוכל לעזור ולסייע בפתירת הבעיות, וכן להסתייע בכל השירותים שהתרגום הנוטריוני יכול להעניק לכם על מנת להוכיח את חזרתם של הקטינים לארץ ולסייע להם לקבל את הזכויות שמגיעות להם מהביטוח הלאומי בהיותם ילדים של תושב חוזר.

 

Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400