051-55-33-400 | EMAIL: [email protected]

“אישור נוטריוני לעסקאות נדל”ן: מדריך ייעודי”






Blog Post


“אישור נוטריוני לעסקאות נדל”ן: מדריך ייעודי”

אישור נוטריוני מהווה את שלב מכריע בתהליך רכישת נדל”ן, וההבנה הממומקת שלו נחוצה לכל מי ששוקל לעשות צעד זה.

הגדרת אישור נוטריוני

אישור נוטריוני הוא מסמך שמנותר על ידי נוטריון מוסמך, שמאשר את זהותו של החתום על המסמך ואת הנכונות של חתימתו. במקרה של עסקאות נדל”ן, אישור נוטריוני מקנה אמון משפטי, ובעצם, מכליל את ההתחייבות של המוכר למכירה. לפיכך, אישור נוטריוני משפר את אמינות המוכר ומסייד במניעת עשיית מעשה בלתי חוקי.

חשיבות האישור הנוטריוני

אישור נוטריוני מהווה ערבון משפטי חשוב בעת רכישת מקרקעות או מקרקעי נדל”ן. במהלך עסקה משפטית של מכירת נכס, אישור נוטריוני מספק לרוכש את הביטחון שהמסמכים אותנתיים, ושהמוכר הוא בעל הזכויות החוקיות למכור את הנכס. בנוסף, האישור מסייע במניעת מצבים של הונאה או מעשה בלתי חוקי אחר, בהנחה שהמוכר ינסה למכור את הנכס לכמה משתמשים במקביל או שהמסמכים עצמם מזויפים. הערך של אישור נוטריוני לכן הוא לא רק במספר הסכם מכירה מחייב משפטית, אלא גם בהבטחת שלמות החוזה ואמתיותו.

הבדלים בין עסקאות נדל”ן שנוודעו באמצעות אישור נוטריוני לאלה שלא נוודעו

אישור נוטריוני הוא תנאי מכרע לחוזים רבים, ובעיקר עסקאות נדל”ן. כאשר ישנו אישור נוטריוני, הוא מעניק לעסקה חוזיקה משפטית חזקה וחסימה של ממשלת המדינה. על פי החוק הישראלי, אישור נוטריוני הוא האישור היחיד המכריע האם עסקת הנדל”ן מחייבת או לא.

ללא אישור נוטריוני, ייתכן שהעסקה לא תתקבל תוקף משפטי, או שתהיה חשופה לסיכון של ערעורים ותביעות מול צד שלישי. בנוסף, ייתכן שאותה עסקה תהיה מורכבה יותר, שכן צדדים יכולים לטעון שהם לא היו מבינים את התוקף המשפטי של ההסכם.

התהליך של קבלת אישור נוטריוני

לקבלת אישור נוטריוני, נדרשים מספר שלבים.

במהלך התהליך, בוחנים באופן יסודי כל הפרטים המשפטיים והתיאומטריים של הנכס, כולל הסטוריית הבעלות, מצבו המשפטי הנוכחי ואם יש או אין עליו עיקולים.

לעיתים הפקת אישור נוטריוני דורשת ביצוע בדיקות נוספות, כמו חיפוש סביר ואיתור בעלי מניות. במקרים מסוימים, יתכן שהתוך צריך אף להגיש בקשה לבית המשפט שיניף עיקול מסוים.

לאחר מכן, הנוטריון מוציא את האישור עצמו, שמאשר את “נקיוןו” של הנכס והופך את העסקה לביצועית. באותו רגע, גם המקרקע עובר לרשותו של הקונה, והוא יכול להימנע מסיכויים נוספים.

התהליך מאמץ ודורש מענה מחמיר לכל הפרטים המשפטיים הנלווים לרכישה, אך הטבע שלו מבטיח שהעסקה תתבצע בצורה מוגנת, מאובטחת ומשופעת מבחינה משפטית.

Image 1

קריטריונים לקבלת אישור נוטריוני

אישור נוטריוני הוא מסמך שממחיש את אותנטיות החתימה ואת מזהות האדם שחתם. האם כל אחד יכול לקבל אישור נוטריוני? התשובה מורכבת. בגדול, כל אדם בעל האפשרות למסור מסמכים לנוטריון ולחתום עליהם יכול לקבל אישור נוטריוני. אבל האם כל מסמך יכול לקבל אישור? לא בהכרח. יש מסמכים מסוימים שזקוקים לנוטריוני ויש מסמכים שיכולים לנוטר ללא נוטריוני. מרבית המסמכים יכולים לקבל אישור, אבל ישנם חריגים מסוימים. חשוב שיהיה ברור כי קריטריונים מסוימים משפטיים ומנהלתיים הם חובה להוצאת אישור נוטריוני.

עלויות האישור הנוטריוני

בנוסף להבנה של האחריות שלנו לאשר את אותנטיות המחיזים והמתאימים, נערוך בחינה ממוחשבת כדי לבדוק נתונים שלישיים בחינם. והאם יש עלויות מוסתרות נוספות? לעיתים, ייתכן שישנה עלות נוספת אם הנוטריון מבצע שירותים נוספים, אבל ברוב המקרים, העלות של האישור הנוטריוני היא בהתאם לתעריף המחירים של הנוטריון ואינה משנה. כמו כן, חשוב להזכיר שבמקרה של מסמכים בשפות זרות, ייתכן שנדרשת תרגום רשמי – הדבר עלול להוסיף לעלות הכללית של הנפקת האישור הנוטריוני.

ייעוץ משפטי במהלך קבלת אישור נוטריוני

עשוי לקום צורך בייעוץ משפטי כאשר מבקשים אישור נוטריוני לטובת עסקת נדל”ן. ייעוץ משפטי יכול להוות את המשאב הראשון להבנת התהליך ולהתמודדות עם מגבלותיו ומסיבותיו. אדריכל של ייעוץ משפטי בשלב זה יכול לעזור לביאת תוחלת אובקטיבית אל מול החוק, וכמובן יכול להקל משמעותית על התהליך. הייעוץ משפטי ישקף לחוויה הפרטית של המבקש את האישור, ויכול להעניק לו ביטחון באמצעות שליטה בהליך שלפעמים עשוי להרגיש מורכב או מבלבל.

השפעה של האישור הנוטריוני על מהירות העסקה

אישור נוטריוני יכול להשפיע על מהירות העסקה באופן ישיר, אך לפעמים גם באופן עקיף. למעשה, אישור נוטריוני מאפשר לתהליך לקדם בצורה ממוקדת ומחויבת, דבר שעשוי לתרום לעיצוב מהירות התהליך. מצד שני, זמן ההמתנה לקבלת האישור נוטריוני, והתהליך הבירוקרטי הדרוש להשגתו, יכולים לגרום לעיכובים. כך שאפשר להבין כי הנוטריון יש לו כלים לשמירה על המהירות של העסקה. אף שהם יכולים להאט את התהליך, הם יכולים גם לעזור לו להתנהל בצורה חלקה ויעילה יותר, באמצעות טיפול ממוקד ומקצועי יותר בכל שלב של התהליך. במקרה של עסקאות נדל”ן, אשר הן עסקאות חשובות ומשמעותיות, כל הזמן, המאמץ והעלות שמושקעים בהם מניבים תשואה גדולה.

Image 2

אופציות פתרון במקרה של אי-אישור

מעת לעת, יכול להתרחש מצב בו אנו לא משיגים את האישור הנוטריוני שכל כך היינו זקוקים לו לקידום העסקה. אל תתייאשו, גם במצב זה ישנן אפשרויות של פתרון.

ראשית, ראוי לשקול לדון את הנושא עם הנוטריון שביצע את הפעולה. יתכן והוא יוכל להציע לכם פתרון אלטרנטיבי או להדריך אתכם לגבי קריטריונים מסוימים שיאפשרו לכם לקבל את האישור.

אמצעים אחרים לקידום עסקת הנדל”ן

בנוסף, קיימות אף אופציות חלופות בחוץ. אפשר לדמיין שלא לכל אחד מאיתנו יש את הזמן או האנרגיה להגשת מחאה נדל”נית. למזלנו, קיימים במספר מקרים אמצעים נוספים שניתן להיעזר בהם למען עסקת הנדל”ן.

לדוגמה, ניתן לשקול לשנות את אופן תשלום הכסף במהלך העסקה. במקום להוציא קרדיט שצריך לחזור ולהחזיר, אפשר לשקול קנייה ממזומנים או הוצאת משכנתא נגישה יותר.

בראש ובראשונה, חשוב מאוד לפנות לייעוץ משפטי. משרדי עורכי דין מיומנים ומנוסים בתחום העסקאות הנדל”ניות יכולים להיות שותפים מועילים במאמצים לעימות עם מצבים של אי-אישור ולמצוא פתרונות משפטיים מתאימים.

Image 3

אישור נוטריוני הוא מנגנון משפטי פרקטי וחשוב המאפשר ביצוע עסקאות נדל”ן ומקרקעות באופן בטוח ומקצועי, במטרה לשמור על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים. הגילוי המשפטי והמנהלתי שיש בו יכול לתרום להימנעות מסכסוכים ובעיות עתידיות.

חשיבותו של האישור הנוטריוני מתבטאת גם בהשפעה שלו על מהירות העסקה, מאחר ובמידה וכל התנאים מתקיימים, העסקה יכולה להתבצע בצורה גמורה ומהירה.
נוסף לכך, במקרה של אי-שמירה על קריטריונים מסוימים, חשוב לדעת שישנן אופציות פתרון ולא כל הדרכים סגורות.

בין אם לדוגמה, ייעוץ משפטי, שיכול להעניק תמיכה משפטית וליוות את הלקוח במהלך כל התהליך, או דרכים חלופות אחרות, ייתכן שהם יהיו סבירים ונמוכים על פי המקרה.

נוסף לכך, מקרים מוצלחים שבהם אישור נוטריוני משמש לביצוע עסקה מוצלחת מעידים על הערך שלו. לכן, ברור כי אפשרות לקבלת אישור נוטריוני חייבת להוות חלק מהתהליך של קניית נכסי נדל”ן.

© 2023 My Blog


Leave a comment

עזרה בתרגום מסמכים

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
צרו איתי קשר היום
טלפון ליצרית קשר
0515533400
Accessibility
צלצלו עכשיו 0515533400