051-55-33-400 | EMAIL: [email protected]

?מהו תפקידו של נוטריון בישראל

?צריכים עזרה

צרו איתנו קשר במספר

051-55-33-400 

 או מלאו את הטופס למטה

ונחזור אליכם עוד היום

ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל:

    מאיזו שפה לתרגם

    לשפה

    שילחו לנו את המסמכים


    מהו תפקידו של נוטריון בישראל

    ?מהו תפקידו של נוטריון בישראל

    נוטריונים בישראל, מאמתים, מאשרים ועורכים, מסמכים משפטיים. לעיתים, נדרש נוטריון לאמת חתימות, לעיתים, לאשר ביצוע פעולה.

    במקרים אחרים מתבקש הוא לתרגם מסמכים ועוד כיוצא באלה.

    סמכויותיו של הנוטריון מוגדרות בחוק והוא אינו רשאי לבצע פעולה, אשר אינה בסמכותו על פי דין. נוטריונים מקבלים הכשרה מיוחדת להם, טרם קבלת הרישיון והכשרה זו, מהווה למעשה, תנאי לקבלתו.

    הנוטריון הוא עורך דין במקצועו, אשר מאחוריו עשר שנות וותק בעריכת דין, לכל הפחות. הסמכות להענקת שירותי נוטריון לציבור, נתונה לבעלי רישיון נוטריון בלבד. הגוף האחראי על הענקת רישיונות נוטריוניים, הוא ועדת הרישיונות, במשרד המשפטים.

    סעיף 2 לחוק הנוטריונים מונה את התנאים לקבלת רישיון נוטריון וכל עורך דין, העומד בתנאים הללו, יכול להגיש בקשה. בהעדרה של מניעה למילוי תפקיד הנוטריון, יקבל כל מועמד מתאים, את הרישיון.

    סעיף 7 לחוק, קובע את רשימת הסמכויות של הנוטריונים ובמאמר זה, נסקור שלוש מהן: צוואה נוטריונית, אימות הסכם ממון ותרגום נוטריוני.

    עריכת צוואה

    חוק הירושה קובע ארבע דרכים לעריכת צוואה תקפה: צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בעל פה, או צוואה בפני רשות.

    כאשר מדובר על צוואה בפני רשות, יש לאשר אותה בפני שופט או בעל תפקיד שיפוטי. נוטריון נחשב כרשות ציבורית בישראל ולכן, גם הוא רשאי לאשר צוואה.

    סמכותו של נוטריון לאשר צוואה, נתונה לו מכח סעיף 22 לחוק הירושה ובעת מתן שירות זה, יהיה דינו כדין שופט.

    טרם ייתן את אישורו לביצוע הפעולה, חייב הנוטריון לוודא כי המצווה פועל מתוך רצון חופשי וכי הוא מבין את המשמעות המשפטית לפעולה זו.

    המצווה יכול לומר בעל פה את צוואתו לנוטריון או למסור לו צוואה בכתב. במקרה שבו נמסר תוכן הצוואה בעל פה, על הנוטריון לרשום את הדברים ולהקריא את הצוואה למצווה, על מנת שיאשר כי זוהי אכן צוואתו. תנאי זה נועד בכדי לוודא כי הצוואה משקפת את רצון המצווה, באופן מלא ומוחלט.

    אימות הסכם ממון

    סעיף 7 (11) לחוק הנוטריונים, קובע את סמכותו של נוטריון, לאמת הסכם ממון אשר נחתם בין בני זוג, טרם נישואין. ללא אישור נוטריון, ההסכם אינו תקף.

    חשוב להדגיש כי כאשר בני זוג נישאים וחותמים על הסכם ממון לאחר נישואיהם, יש לפנות לבית משפט לקבלת אישור ההסכם ומתן תוקף משפטי. אולם, לפני הנישואין, יש לפנות לנוטריון.

    הסכם ממון אינו חוזה בין שני אנשים זרים, אלא הסכם הנחתם בין בני זוג, אשר מבקשים לחיות את חייהם יחדיו. לפיכך, סבר המחוקק, כי יש מקום לפנות אל נוטריון, טרם חתימה על הסכם זה, בכדי לוודא כי הצדדים מבינים את המשמעויות המשפטיות של ההסכם וחותמים עליו מרצון חופשי.

    במהלך השנים האחרונות, עם העלייה באחוז הזוגות המתגרשים בישראל, עלה מספר הפניות של זוגות המבקשים לערוך הסכם ממון, לפני הנישואין. טרם יאמת נוטריון הסכם ממון, יוודא כי שני בני הזוג מעוניינים לחתום על ההסכם ומבינים את ההשלכות המשפטיות שלו.

    תרגום נוטריוני

    במצבים שונים, כגון לימודים בחו”ל או הדירה למדינה אחרת, נדרשים ישראלים, להציג מסמכים רשמיים שונים, אך לשם קבלתם בארץ אחרת, עליהם להציג גם תרגום נוטריוני של המסמך, אותו מבקשים להגיש.

    במרבית המקרים, תרגום לאנגלית ימלא את הדרישה, אך ישנם מצבים אשר בהם, מתבקש תרגום המסמך לשפת המקום: צרפתית, ספרדית, גרמנית וכולי.

    נוטריונים רבים מציעים שירות של תרגום נוטריוני לאנגלית, אולם כאשר יש צורך בתרגום לשפה אחרת, צריך לאתר נוטריון אשר דובר את שפת היעד.

    ישנם מספר כללים חשובים לתרגום נכון, עליהם חייב נוטריון להקפיד:

    1. בקיאות בשתי השפות: מתן שירותי נוטריון של תרגום, ייעשה אך ורק אם הנוטריון שולט בשפת המקור ובשפת היעד, באופן המאפשר לו, תרגום מדויק ונאמן למקור.

    2. הכרת המונחים המקצועיים: ידיעת שפה, יכולה להיות ברמות שונות. אולם, כאשר השליטה אינה ברמת שם אם, יש לעיתים, קושי לתרגם מונחים מקצועיים בצורה נכונה. ידיעת המושגים המקצועיים, היא חלק מרכזי בתרגום המשקף נכון את מסמך המקור.

    3. לוח זמנים מתאים: נוטריון הוא עורך דין במקצועו, כך שייתכן מצב שבו לוח הזמנים שלו צפוף בפגישות עם לקוחות ודיונים בבית משפט. מלאכת התרגום צריכה להיעשות בזהירות ובדייקנות ולכן, נוטריון יבחן את היקף העבודה, כדי לדעת האם יכול הוא לתרגם את המסמכים, תוך עמידה בלוח הזמנים של הפונה.

    נוטריון בישראל מוסמך להעניק שירותי נוטריון שונים לציבור. שלושה שירותים מעניינים המצויים בסמכותו הם עריכת צוואה, אימות הסכם ממון ותרגום נוטריוני.

    עזרה בתרגום מסמכים

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם כבר היום
    צרו איתי קשר היום
    טלפון ליצרית קשר
    0515533400
    Accessibility
    צלצלו עכשיו 0515533400